دکتر مرضیه وحید دستجردی در احکام جداگانه ای معاونان آموزشی، دانشجویی - فرهنگی و تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت را منصوب کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در احکامی جداگانه دکتر محمدعلی محققی را به عنوان معاون آموزشی، دکتر فرحناز ترکستانی را به عنوان معاون دانشجویی و امور فرهنگی و دکتر مصطفی قانعی را به عنوان معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب کرد.

معاون آموزشی

دکتر محمدعلی محققی دانشیار و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران دارای مدرک فوق تخصص جراحی سرطان است.

وی متولد سال 1335 در رفسنجان است و سال 1354 وارد دانشکده پزشکی دانشگاه تهران شد. محققی در سال 1361 وارد دوره تخصصی جراحی عمومی شد و در سال 1369 نیز دوره فلوشیپ آموزش پزشکی را از دانشگاه ایلی نویزآمریکا کسب کرد و پس از آن در سالهای 71 دوره فلوشیپ جراحی پیوند اعضا در دانشگاه پیترزبورگ و 75 جراحی سرطان را در دانشگاه تگزاس آمریکا گذراند.

دکتر محققی در گذشته نیز سمت های اجرایی متعددی داشته است که از آن جمله سرپرست انستیتو کانسر دانشگاه علوم پزشکی تهران، مدیرکل نظارت و ارزشیابی آموزشی در وزارت بهداشت، معاونت درمان و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده است. وی در ابتدای آغاز به کار دولت نهم از سوی دکتر لنکرانی به مدت یک سال و نیم سمت معاون آموزشی وزارتخانه را برعهده داشت. او در ادامه دولت نهم دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزیر بهداشت شد.

معاون دانشجویی

دکتر فرحناز ترکستانی استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد و متخصص بیماریهای زنان و زایمان است. وی در بیمارستان حضرت زینب (س) وابسته به دانشگاه شاهد مشغول به کار است. وی مقالات متعددی در زمینه تخصص خود ارائه کرده است.

معاون تحقیقات و فناوری

دکتر مصطفی قانعی استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله الاعظم (عج) و فوق تخصص ریه است. وی متولد سال 1341 و فارغ التحصیل پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دارای تخصص بیماری های داخلی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و فوق تخصص بیماری های ریه از دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

وی پیش از این معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله الاعظم (عج) بوده است. قانعی همچنین عضو انجمن ریه اروپا، عضو هیئت رئیسه انجمن ریه ایران، عضو هیئت بورد بیماری های ریه کشور، عضو کالج پزشکان ریه آمریکا و عضو جامعه توراکس آمریکا است. قانعی دارای مقالات متعدد داخلی و خارجی در زمینه تحصص خود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha