یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی گفت: با توجه به نزدیکی زمان بازگشایی مدارس، بهترین میان وعده غذایی برای دانش‌آموزان، مغزها و ساندویچ‌های خانگی است.

عاطفه نادری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: مغزهایی مانند بادام، فندق، گردو و غیره از بسته‌های انرژی به شمار رفته، حاوی مقادیر بالایی از املاح بوده و نیز غذای کاملی هستند که حجم کمی دارند.

نادری تصریح کرد: البته بهتر است این مواد به صورت بو نداده و بدون افزودن نمک و دیگر افزودنی‌ها استفاده شود.

کارشناس تغذیه با بیان اینکه ساندویچ‌های خانگی نیز مواد غذایی مناسب برای میان وعده غذایی دانش آموزان است، گفت: منظور از ساندویچ خانگی استفاده از سوسیس و کالباس در لابلای نان نیست بلکه باید از موادی مانند پنیر، گردو، تخم مرغ و کتلتهای خانگی در این نوع ساندویچ‌ها استفاده شود.

این کارشناس تغذیه با تاكید بر مصرف میوه، سبزیجات، خرما و شیر به عنوان دیگر مواد غذایی مغذی، افزود: دانش آموزان از مصرف خوراكیهایی با بسته بندی صنعتی خودداری كنند؛ زیرا با توجه به این كه آنها در سنین رشد هستند مصرف چنین موادی به ویژه آن گروه که با مواد شیمیایی و رنگهای غیرطبیعی مخلوط شده می‌تواند در این زمینه خلل ایجاد کند. همچنین این مواد حاوی مقادیر بالایی از قند هستند که باعث بی‌اشتهایی دانش‌آموزان می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha