قائم مقام وزیر بهداشت، شاخص تعداد تخت های بیمارستانی در کشورمان نسبت به منطقه، آسیا و کشورهای توسعه یافته را تشریح کرد.

سلامت نیوز:قائم مقام وزیر بهداشت، شاخص تعداد تخت های بیمارستانی در کشورمان نسبت به منطقه، آسیا و کشورهای توسعه یافته را تشریح کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،  دکتر ایرج حریرچی اظهارداشت: در حال حاضر به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت در کشورمان ۱.۷ تخت بیمارستانی داریم که این عدد فاصله زیادی با شاخص های کشورهای منطقه و توسعه یافته دارد.

 

معاون کل وزارت بهداشت با اعلام اینکه تعداد تخت های بیمارستانی در کشورهای توسعه یافته ای مثل آلمان ۸.۵ تخت به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت است، گفت: در ژاپن این عدد به ۱۳.۵ تخت می رسد.
وی، وضعیت کشورمان نسبت به منطقه را نیز نامطلوب خواند و افزود: کشورهای منطقه به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت بالای ۲.۵ تخت دارند.
حریرچی در ادامه به تشریح علت عقب افتادگی کشورمان در تامین تخت های بیمارستانی پرداخت و گفت: در چند دهه گذشته دولت های مختلف، توجه جدی به حوزه بیمارستان سازی نداشته اند.
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه کشور به طرف سالمندی می رود، تاکید کرد: قطعا نیاز به تخت های بیمارستانی افزایش می یابد. لذا، می بایست کارهای اساسی انجام دهیم.
وی همچنین وضعیت موجود تخت های بیمارستانی را نامطلوب خواند و گفت: اکثریت تخت های بیمارستانی که داریم، فرسوده اند. همچنین در بخش هایی مثل سوختگی، روانپزشکی و مراقبت های ویژه نیز با کمبود شدید تخت بیمارستانی مواجه ایم.
حریرچی با اعلام اینکه دولت توان ساخت سالانه حداکثر ۴۰۰۰ تخت بیمارستانی را دارد، افزود: برای توسعه تخت های بیمارستانی، باید از توان بخش خصوصی کمک بگیریم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha