یک کارشناس مسائل شهری به نقد عملکرد مسئولان ذیربط در کاهش آلودگی هوا پرداخت و گفت: مسئولان نباید اجازه دهند آلودگی هوای تهران از مرز هشدار عبور کند چرا که استنشاق هوای آلوده موجب مرگ خاموش شهروندان می‌شود.

سلامت نیوز:یک کارشناس مسائل شهری به نقد عملکرد مسئولان ذیربط در کاهش آلودگی هوا پرداخت و گفت: مسئولان نباید اجازه دهند آلودگی هوای تهران از مرز هشدار عبور کند چرا که استنشاق هوای آلوده موجب مرگ خاموش شهروندان می‌شود.

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم ؛  غلامرضا فرج‌نیا اظهار داشت: استنشاق هوای آلوده موجب مرگ خاموش شهروندان می‌شود؛ مسئولان نباید اجازه دهند آلودگی هوای تهران از مرز هشدار عبور کند و بعد به فکر چاره‌اندیشی بیفتند.
وی تاکید کرد: دولت اگر واقعا تصمیم به حل مشکل آلودگی هوای تهران و ترافیک دارد باید به فکر گسترش حمل و نقل عمومی باشد چرا که یکی از مهمترین و کارآمدترین راهها برای بهبود بحران آلودگی هوا گسترش حمل و نقل ریلی و ناوگان اتوبوسرانی است.
این کارشناس مسائل شهری خاطرنشان کرد: توسعه حمل و نقل شهری نیازمند اهتمام دولت به شهرداری است و مسئولان ذی‌ربط باید بدهی خود به شهرداری تهران را در جهت گسترش حمل‌ونقل عمومی به خصوص حمل‌ونقل ریلی و مترو مورد توجه قرار دهند که تمام این فعالیت‌ها منتج به کاهش آلودگی هوا خواهد شد.
فرج‌نیا خاطرنشان کرد: آلودگی هوای تهران صدمات جبران‌ناپذیری به سلامت شهروندان و در نتیجه به کل کشور وارد می‌کند؛ حل این معضل نیازمند همکاری دولت و شهرداری است.
وی ادامه داد: نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوسرانی می‌تواند بخشی از منشأ آلودگی هوای تهران را از بین برد که البته این امر نیز نیاز به همکاری قوه مجریه است و این مهم باید یکی از راهکارهای محیط زیست باشد.
آلودگی هوای پایتخت و کلانشهرها در پاییز و زمستان امسال بسیاری از ساکنان کلانشهرها را آزار داد و از ابتدای امسال تاکنون هوای استان تهران 96 روز ناسالم بوده است؛ تاکنون تمهیدات مسئولان ذی‌ربط برای  این منظور اثربخشی آنچنانی را در پی نداشته است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha