دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 17396

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به شروع موج دوم بیماری آنفلوانزای نوع A در کشور همزمان با آغاز سال جدید تحصیلی گفت: لزومی ندارد که مدارس را برای پیشگیری از انتقال این بیماری تعطیل کنیم.

دکتر حسین حسنی بافرانی در گفتگو با مهر، از عملکرد وزارت بهداشت در پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزای نوع A تقدیر کرد و اظهار داشت: ممنوعیت برگزاری عمره رمضان و محدودیت در سفر به عتبات عالیات و حج تمتع از جمله اقدامات مثبت این وزارتخانه به منظور پیشگیری از انتقال این بود.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، در منطقه مدیترانه شرقی یک افزایش دو برابری ابتلا به بیماری آنفلوانزای نوع A اعلام شده است که بیشترین افزایش بیماری مربوط به کشورهای عربستان سعودی، عمان و کویت بوده است.

حسنی با اشاره به اپیدمی این بیماری در پاییز و زمستان خواستار تشدید برنامه های پیشگیری از انتقال بیماری آنفلوانزای نوع A در مدارس ودانشگاهها شد و افزود: وزارت بهداشت در تمام استانها بخشهای ایزوله را در بیمارستانها به منظور بستری مبتلایان به این بیماری اختصاص داده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: با تمام آمادگی که وزارت بهداشت دارد می بایست مراقبت جدی صورت بگیرد و از سوی مردم نیز رعایت بهداشت فردی لازم است.

عدم رعایت بهداشت فردی، سرفه و عطسه در فضای باز، دست دادن، روبوسی، استفاده مشترک از لیوان و ظروف سبب انتقال این بیماری شده و در مکانهایی که اصول اولیه بهداشت فردی رعایت نمی شود و مردم از وضعیت اقتصادی نامناسبی برخوردارند این بیماری شیوع بیشتری دارد.

حسنی گفت: اگر رعایت بهداشت فردی به طور جدی از سوی مردم صورت بگیرد و وزات بهداشت نیز مراقبت جدی در این بحث داشته باشد بعید می دانم مدارس به خاطر آنفلوانزای نوع A تعطیلی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha