عضو هیئت مدیره انجمن رادیولوژی ایران، از حاكم بودن نگاه تبعیض آمیز نسبت به رشته رادیولوژی در وزارت بهداشت گلایه کرد.

گلایه رادیولوژیست ها از وزارت بهداشت/اطلاعات غلط به وزیر می دهند

سلامت نیوز:عضو هیئت مدیره انجمن رادیولوژی ایران، از حاكم بودن نگاه تبعیض آمیز نسبت به رشته رادیولوژی در وزارت بهداشت گلایه کرد.  

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دكتر عبدالرسول صداقت با گلایه از نگاه تبعیض آمیز وزارت بهداشت به رشته رادیولوژی خاطرنشان كرد: متاسفانه بررسی ها حاكی از آن است كه بدنه وزارت بهداشت به دلایل نامشخص در بسیاری از موارد اطلاعات غلط در اختیار وزیر بهداشت قرار می دهد.
وی با بیان اینكه وزیر بهداشت در ابتدای وزارت خود، با لغو دستورالعمل وزیر سابق در خصوص سونوگرافی توسط پزشکان عمومی باعث امیدواری در جامعه رادیولوژی شد، بیان کرد: اما همزمان با آغاز طرح تحول سلامت، جهت نوشتن كتاب ارزش های نسبی از اكثریت انجمن ها جهت كارشناسی تعرفه ها جز انجمن رادیولوژی دعوت به عمل آمد.
صداقت با ابراز تاسف از وجود تبعیض های باور نکردنی پس از نشر کتاب که آغاز اعتراضات مدنی انجمن و جامعه رادیولوژی را در پی داشت، افزود: مسئولین در پاسخ به اعتراضات این رشته با بی پروایی هدف را تقویت رشته های مادر عنوان و  اعلام كردند اینكه رتبه های برتر به رشته رادیولوژی می روند، مطلوب نیست.
رئیس شورای سیاستگذاری انجمن رادیولوژی ایران، با ابراز خرسندی از اینكه پس از تلاش های فراوان جامعه رادیولوژی، ۱۸ قلم از تعرفه های سونوگرافی اصلاح شد، تصریح كرد: اما در سایر موارد از جمله سی تی اسكن، ام آر آی و رادیوگرافی ها هیچ اصلاحی صورت نگرفت.
صداقت در خصوص بخشنامه مربوط به همكاران پریناتولوژیست كه روال قانونی خود را طی نكرده است، خاطر نشان كرد: به نظر می رسد وزارت بهداشت سالیان سال است كه خود را بی نیاز از مشاوره كارشناسان انجمن رادیولوژی می داند و همان منش پیشین خود را اتخاذ كرده و بخشنامه را به صورت ناگهانی صادر كرد.
وی ادامه داد: سال هاست كه انجمن رادیولوژی لزوم وجود یک دفتر مشاوره رادیولوژی در وزارت بهداشت و همچنین بازنگری در آیین نامه موسسات تصویربرداری را به وزارت بهداشت به طور مكرر گوشزد كرده است ولی تاكنون پاسخ مثبتی در این خصوص دریافت نكرده است.
صداقت در پایان تاکید کرد: به رغم همه این ناملایمات، هیئت مدیره انجمن رادیولوژی ایران آماده برگزاری جلسات كارشناسی با معاونت درمان وزارت بهداشت است، گرچه اعتقاد دارد این وزارتخانه می بایست به نحو مناسب از همكاران دلجویی کرده و به تمامی واحدهای خود اعلام کند که از مصاحبه ها و سخنان تفرقه آمیز در جامعه پزشكی پرهیز کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha