تراژدی غرق شدن قایق های کوچکی که مهاجران غیرقانونی را برای یافتن شغل وارد مالزی می کنند هر سال تکرار می شود و در این حوادث تلخ سالانه ده ها مهاجر جان خود را از دست می دهند.

سلامت نیوز:  تراژدی غرق شدن قایق های کوچکی که مهاجران غیرقانونی را برای یافتن شغل وارد مالزی می کنند هر سال تکرار می شود و در این حوادث تلخ سالانه ده ها مهاجر جان خود را از دست می دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،پلیس مالزی روز چهارشنبه کشته شدن 18 مهاجر غیرقانونی را براثر غرق شدن دو قایق تایید کرد. 13 جسد روز گذشته پس از غرق شدن قایق در دریاهای خشن ایالت جنوبی جوهور و در سواحل این منطقه کشف شد.

براساس گزارش رسانه های محلی مالزی، رحمت عثمان از مقامات پلیس ایالت جوهور در همسایگی سنگاپور، گفت که پنج جسد دیگر در ساحل پیدا شده است.

وی گفت که این مهاجران در تلاش بودند به صورت غیرقانونی وارد مالزی شوند. جستجوی تیم های امداد و نجات ادامه دارد، چون تحقیقات نشان می دهد این قایق ها بین 30 تا 35 سرنشین داشته اند.

رحمت گفت که گزارش های محلی نشان می دهد برخی از بازماندگان زنده به ساحل وارد شده اند.

این مقام پلیس مالزی، گفت که بقیه مهاجران یا جان خود را از دست داده اند و یا در جنگل ها پنهان شده و در انتظار قاچاقچیان برای رسیدن به مقصد هستند.

وی احتمال داد این مهاجران غیرقانونی از جزیره باتم اندونزی به قصد مالزی حرکت کرده باشند.
ایالت جنوبی جوهور خط ساحلی طولانی و مرز دریایی وسیع با اندونزی دارد و محلی آسانی برای ورود غیرقانونی مهاجران اندونزیایی به مالزی به عنوان سومین اقتصاد جنوب شرق آسیا است.

حدود دو میلیون اندونزیایی که بسیاری از آنها به صورت غیرقانونی کار می کنند در حال حاضر در مالزی حضور دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha