مردی كه متجاوز به همسرش را كشته و جسدش را به آتش كشیده بود در شعبه دهم دادگاه كیفری استان تهران محاكمه شد.

سلامت نیوز: مردی كه متجاوز به همسرش را كشته و جسدش را به آتش كشیده بود در شعبه دهم دادگاه كیفری استان تهران محاكمه شد.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه اعتماد نوشت: رسیدگی به این پرونده، از هفت سال پیش با ناپدید شدن ناگهانی مردی میانسال آغاز شد. مادر مفقودی كه به كلانتری مراجعه كرده بود به كارآگاهان گفت: «پسرم داود چند روز پیش از خانه بیرون رفت تا یكی از دوستانش به نام حمید را ببیند اما دیگر برنگشت.» با ثبت شكایت زن مسن، پرونده‌ای با موضوع «مفقودی» تشكیل شد و رسیدگی به آن در اختیار كارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. آنها در بررسی‌های ابتدایی خود به كارگاه حمید مراجعه كرده و با تحقیقات میدانی متوجه شدند، مفقودی آخرین بار در كارگاه او دیده شده است.


به این ترتیب حمید دستگیر شد و مورد بازجویی قرار گرفت. او در همان بازجویی‌های ابتدایی به قتل داود با انگیزه «ناموسی» اعتراف كرد و گفت: «١٥ سال پیش، وقتی از كارگاه به خانه برگشتم، دیدم زنم حالش خیلی بد است. او را به بیمارستان بردم.


پس از چند روز به من گفت داود او را به خانه‌اش كشانده و مورد آزار و اذیت قرار داده است. از آن روز به فكر انتقام از داود افتادم اما هیچ‌وقت موقعیتش پیش نیامد و او به خارج از كشور رفت. چند سال بعد كه به ایران برگشت، موضوع را فراموش كرده بودم و او را بخشیدم و دوباره با هم دوست شدیم.»


متهم به روز قتل رسید و ادامه داد: «آن روز با داود در كارگاهم قرار گذاشتم تا مشروب بخوریم. وقتی آمد چند ساعت پیش هم بودیم اما او هنگام رفتن، یك ادوكلن از جیبش درآورد و گفت این را از طرف من به همسرت بده.
با این حرف یاد كاری كه با زنم كرده بود، افتادم. به‌شدت عصبانی شده بودم. كنترل خود را از دست دادم و با تبری كه روی دیوار بود یك ضربه به سرش زدم. او روی زمین افتاده بود كه با شلیك گلوله تفنگ شكاری به سرش، كشتمش. بعد از آن جسدش را در پتو پیچیدم و با وانت به محل تخلیه زباله در جاجرود بردم و همانجا آتش زدم.»
با ثبت اعترافات متهم، كارآگاهان به محل سوزاندن جسد اعزام شدند اما موفق به كشف آن نشدند. با این وجود با توجه به مدارك به دست آمده، پرونده متهم تكمیل و پس از صدور كیفرخواست به شعبه ١١٣ وقت دادگاه كیفری استان تهران ارسال شد. قضات این شعبه پس از بررسی پرونده حكم قصاص متهم را صادر كردند اما این حكم در دیوان عالی كشور به دلیل عدم كشف جسد و لزوم تحقیقات بیشتر درباره آن، رد شد و برای بررسی مجدد در اختیار شعبه دهم قرار گرفت.


صبح دیروز متهم در این شعبه به ریاست قاضی محمدباقر قربانزاده برای دومین بار پس از وقوع قتل، محاكمه شد. او كه با درخواست قصاص تنها ولی دم - مادر مقتول - روبه‌رو شده بود بار دیگر به جرم خود اعتراف كرد و گفت: «مساله من ناموسی بود. مقتول زنم را مورد آزار و اذیت قرار داده بود. من این موضوع را فراموش كرده بودم اما او روز حادثه با دادن ادوكلن یك بار دیگر كاری كه كرده بود را به یاد من آورد.» با ثبت حرف‌های متهم، قضات شعبه دهم وارد شور شدند تا رای نهایی را صادر كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha