مدیرکل محیط ‌زیست شهر تهران درخصوص نحوه برخورد با واحدهای متخلف در بخش تصفیه فاضلاب گفت: در گزارش پایش‌ها متوجه شدیم که ٨ بیمارستان در تهران برای تصفیه فاضلاب‌شان با مشکل روبه‌رو هستند.

سلامت نیوز: مدیرکل محیط ‌زیست شهر تهران درخصوص نحوه برخورد با واحدهای متخلف در بخش تصفیه فاضلاب گفت: در گزارش پایش‌ها متوجه شدیم که ٨ بیمارستان در تهران برای تصفیه فاضلاب‌شان با مشکل روبه‌رو هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ، محمد بازگیر با بیان این‌که طرح فاضلاب تهران درحال اجراست، اظهار داشت: متولی تصفیه و رساندن آب شرب به دست شهروندان شرکت‌‌های زیرمجموعه وزارت نیرو شامل شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب است.
مدیرکل محیط‌ زیست شهر تهران با اشاره به این‌که وزارت بهداشت متولی نظارت بر آلوده یا سالم بودن آب مصرفی در تهران است، گفت: همچنین حفاظت کیفی از آب‌های جاری و کشاورزی و زیرزمینی و شناسایی منابع آلاینده برعهده سازمان حفاظت محیط‌ زیست قرار دارد که در این راستا نظارت بر منابع آلاینده آب‌‌ها که شامل واحدهای صنعتی و خدماتی(کارخانه‌ها، بیمارستان‌ها، رستوران‌‌ها، ‌کارواش‌ها) هستند از سوی سازمان حفاظت محیط ‌زیست انجام می‌شود.

وی ادامه داد:  کار تصفیه آب مصرفی واحدهایی که ذکر شد برعهده واحدهاست که پس از تصفیه با اجازه استانداری اجازه رهاسازی به طبیعت یا آب‌های زیرزمینی را دارند، بنابراین واحدهای صنعتی و منابعی که گفته شد باید فاضلاب تولید شده را تصفیه کنند. بازگیر با بیان این‌که محیط ‌زیست در آزمایشگاه‌هایی که دارد از خروجی تصفیه‌خانه‌ها نمونه‌گیری می‌کند، اضافه کرد:  نمونه‌ها آنالیز می‌شود که اگر پارامترهای موجود بیش از استاندارد تعریف شده باشد به واحدها اخطار و تذکر داده می‌شود تا مشکل برطرف شود. مدیرکل محیط‌ زیست شهر تهران در پاسخ به این سوال که نحوه برخورد با متخلفان به چه صورت است، توضیح داد: درواقع برخورد با واحدهای متخلف انجام می‌شود و در برخی مواقع واحدهای متخلف جریمه و پلمب نیز می‌شود.

وی درباره تصفیه فاضلاب‌های بیمارستان‌ها نیز گفت:  فاضلاب بیمارستان‌های تهران به‌طور مرتب پایش می‌شود که در گزارش پایش‌ها متوجه شدیم ٨ بیمارستان در تهران برای تصفیه فاضلاب‌شان با مشکل روبه‌رو هستند که به این بیمارستان‌ها مهلت داده شده تا مشکل تصفیه فاضلاب خود را مرتفع کنند. بازگیر همچنین به تصفیه فاضلاب‌های خانگی شهر تهران اشاره کرد و گفت:  درحال حاضر بیش از ٣٠‌درصد فاضلاب‌های خانگی تصفیه می‌شود که امیدواریم در طرح جامع فاضلاب تهران شبکه تصفیه‌خانه‌ها تکمیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha