معاون درمان تامین اجتماعی استان تهران از اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان به بخش درمان خبر داد.

سلامت نیوز:معاون درمان تامین اجتماعی استان تهران از اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان به بخش درمان خبر داد.

 

به گزارش  سلامت نیوز به نقل ازمهر، دکتر سیروس دانش در نشست خبری روز چهارشنبه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹ میلیون نفر بیمه شده اصلی و تبعی تحت پوشش ما هستند، گفت: به این افراد در قالب خدمات درمان مستقیم (مراکز ملکی) و درمان غیرمستقیم (مراکز طرف قرارداد) ارائه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سال ۹۴ در کل کشور ۱۶ هزار میلیارد تومان در بخش درمان پیش‌بینی شده است که سهم استان تهران ۴ هزار میلیارد تومان است و در بخش درمان غیرمستقیم ۳ هزار میلیارد تومان و درمان مستقیم نیز ۸۰۰ تا هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.
دانش با تاکیدبر اینکه ۱۱ بیمارستان، ۲۵ پلی‌کلینیک خدمات ارائه می‌دهند، گفت: ۱۸۰۰ تخت فعال در استان تهران داریم که تا پایان آذرماه ضریب اشغال این تخت‌ها ۷۵ درصد بوده و ۱۰۱ هزار بستری نیز ثبت شده است.
وی در مورد تعداد مراجعه بیماران به پزشکان عمومی طی ۱۰ ماه امسال گفت: ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به پزشکان عمومی، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به متخصصان و ۵۰ هزار نفر به دندانپزشکان مراجعه کرده‌اند.
معاون درمان تامین اجتماعی استان تهران تصریح کرد: گران شدن درمان باعث شده متقاضیان مراکز ملکی ما بسیار زیاد شوند، به همین دلیل شاید کوتاه شدن زمان معاینه به همین علت باشد.
دانش با اشاره به اینکه طی ۱۰ ماهه امسال ۷ هزار عمل جراحی انجام شده است، گفت: یکی از اقدامات مهمی که انجام شده عقد قرارداد برای ساخت دستگاه رادیوتراپی برای بیماران سرطانی در بیمارستان فیاض‌بخش است که این اقدام تا اردیبهشت و یا خرداد سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
به گفته وی، همچنین دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان تامین اجتماعی شهریار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین دستگاه آنژیوگرافی نیز در بیمارستان لواسانی بهره‌برداری خواهد شد و در مجموع ۱۵ میلیارد تومان برای این دستگاه‌ها هزینه شده است.
دانش به هتلینگ در بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: ۱۱ میلیارد تومان برای ۴ بیمارستان ورامین، لبافی‌نژاد، معیری و شهریار اختصاص داده شده که خدمات هتلینگ در آنها بر اساس استانداردها برای بیماران در اتاق‌هایشان تهیه می‌شود.
معاون درمان تامین اجتماعی استان تهران تصریح کرد: طرح ارتقای کیفیت بیماران قلبی از دیگر اقداماتی است که در بیمارستان لواسانی انجام می‌شود به طوری که به همه بیمارستان‌ها اطلاع داده شده که ظرف ۹۰ دقیقه بیماری که دچار سکته قلبی شده، به این بیمارستان فرستاده و با آنژیوگرافی رگ‌های وی باز می‌شود.
وی در مورد ستاره‌دار شدن بیمارستان‌ها نیز گفت: ۴ بیمارستانی که ذکر شد در تهران انتخاب شدند که قرار است با تخصیص اعتباری به سمت کیفی شدن و بهبود وضعیتشان اقدام شود.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha