پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 174096

در نقاط مختلف جهان، روش های متفاوتی برای کاهش وزن وجود دارد. استفاده از برخی از این روش ها به حفظ سلامت و کاهش وزن شما کمک می کند.

مردم دنیا برای سلامت  خود چه می کنند؟

سلامت نیوز:در نقاط مختلف جهان، روش های متفاوتی برای کاهش وزن وجود دارد. استفاده از برخی از این روش ها به حفظ سلامت و کاهش وزن شما کمک می کند:


استفاده از فلفل؛ تایلند
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، غذا های این کشور پر از فلفل است که نقش زیادی در کاهش وزن دارد.با افزودن فلفل به غذا میزان کپساسین بالا می رود. کپساسین نه تنها اشتها را کاهش می‌دهد، بلکه با تولید حرارت باعث بالا رفتن سوخت انرژی نیز می شود.


 80 درصد سیری؛ ژاپن
در این کشور تاکید بر این است که  تا حدی بخورید که 80 درصد سیرشوید. این امر باعث می شود مردم کالری کمتری مصرف کنند.


رژیم پاکی؛ اندونزی
در اندونزی، نوعی رژیم  وجود دارد که تنها شامل خوردن غذاهای  سفید و بی مزه مانند برنج سفید و نوشیدن آب است. به طور سنتی، این رژیم از بامداد تا شامگاه رعایت می شود. این نوع رژیم  می تواند  به بدن  شوک وارد کند و باعث کاهش وزن شود. در دوره رژیم فرد باید از خوردن غذاهای خوش طعم و طعم دهنده ها مانند نمک و فلفل پرهیز کند.


گوشت گاوهای علف خور؛ آرژانتین
در آرژانتین میزان مصرف گوشت بالاست و مدتی است که شهروندان این کشور گاوهایی را  که فقط علف می خورند، مصرف می کنند.
اگر چه در  برخی کشور های دیگر  مانند آمریکا نیز مصرف گوشت بالاست اما منابع غذایی آنها متفاوت است. گاو های آمریکایی که با غلات تغذیه می شوند نسبت به گاوهای علف خور  چاق تر هستند. گوشت گاو علف خور  بدون چربی است .


کشت میوه و سبزی های خانگی؛ روسیه
در زمان قدیم، خانه  دوم خانواده بیرون از شهر به منظور استراحت از شلوغی شهرو کشت محصول ساخته می شد.اما امروز بیشتر افراد در روسیه این خانه ها را به خانه های اصلی خود تبدیل کرده اند. با کاشتن آن چه خودتان می خواهید ،توانایی انتخاب کردن گزینه های سالم تری را دارید.علاوه بر آن از ارگانیک بودن محصول نیز می توانید مطمئن شوید.


افزودن  نان اینجرا به برنامه غذایی؛  اتیوپی
اینجرا نوعی نان با ظاهر اسفنجی است که بیشتر در  اتیوپی مصرف می شود. برای تهیه اینجرا، آرد حاصل از دانه های خاکشیر  را با آب مخلوط و چند روز صبر می کنند تا فرایند تخمیر انجام شود؛ سپس آن را می پزند. هنگام صرف غذا بدون این که نیاز به استفاده از ظرف باشد، روی این نان مواد غذایی می ریزند و در آخر آن را نیز مصرف می کنند.  این نان کم کالری و دارای شاخص گلایسمی پایین است.


صرف ناهار کامل؛ مکزیک
در مکزیک اغلب مردم ناهار را از شام کامل تر مصرف می کنند. از آنجا که بیشترین میزان کالری در پر مشغله ترین زمان مصرف می شود، بخشی از این کالری به شیوه مؤثری مورد مصرف قرار می گیرد. این یعنی میزان کمتری از غذا به  چربی تبدیل می شود و از بیشتر آن به عنوان سوخت استفاده می شود.


طولانی بودن زمان غذا  خوردن؛ فرانسه
 آرام خوردن غذا می تواند احساس سیری  ایجاد کند که در کاهش وزن بسیار موثر است.


اولویت مصرف مغز میوه ؛ گامبیا
مردم این کشور که درغرب آفریقا واقع است، دارای یک  برنامه غذایی سرشار از غلات و مغز میوه هستند.بادام زمینی  که به غذای اصلی مردم گامبیا تبدیل شده سر شار از چربی است.هر  گرم آن دارای 9کیلو کالری است .این چربی ها انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند. بادام زمینی برای سلامت قلب نیز مفید است و با داشتن میزان زیاد فیبر وخاصیت کاهش دهنده کلسترول، سبب لاغری می شود.


مصرف گوشت به عنوان غذای فرعی؛ برمه
مصرف گوشت به عنوان یک غذای فرعی نه تنها از لحاظ جسمی مفید است، بلکه مقرون به صرفه نیز است. گوشت گران است و به این ترتیب، کمتر در دسترس مردم قرار می گیرد. این بدان معناست که برنامه غذایی مردم این کشور بر اساس گیاه فراوان است و گوشت غذایی فرعی به حساب می آید.


مصرف موسلی در وعده صبحانه؛ سوئیس
موسلی ترکیبی از تمام حبوبات، میوه های خشک، گردو و دانه ها  و غلات خام است. موسلی که برای صبحانه مصرف می شود معمولا همراه با شیر کم چربی، آب پرتقال یا ماست است. به دلیل بالا بودن محتوای پروتئینی و فیبر،با افزودن این ماده به برنامه غذایی میزان  دریافت روی، آهن و ویتامین B در بدن بالا می‌رود.


مصرف ترشی؛ مجارستان
مجارستانی ها علاقه خاصی به انواع ترشی دارند که در کاهش وزن موثر است. اگر چه میزان نمک در ترشی ها  بالاست و می تواند مضر باشد اما سرکه ای که در آن استفاده می شود، باعث پایین آمدن وزن می شود.


اهمیت صبحانه در آلمان
یک ضرب المثل آلمانی می گوید که صبحانه را مثل یک پادشاه ،ناهار را مثل یک شاهزاده و شام را مانند یک  گدا بخورید. این روش منطقی به حساب می آید زیرا صبحانه اولین وعده در روز است . یک صبحانه کامل مانع از گرسنگی در طول روز می شود.


مصرف برنج و لوبیا؛ برزیل
 ترکیب غذایی برنج و لوبیا بخشی از برنامه غذایی مردم این کشور به حساب می آید. برنج و لوبیا مواد مغذی و انرژی حیاتی بدن را تامین می کند و باعث کاهش میزان کلسترول می شود. این 2 عامل، نقش مهمی در کاهش وزن دارد .


مصرف زردچوبه؛ مالزی
این ادویه که با رادیکال های آزاد مقابله می کند، خاصیت ضد قند وضد التهابی دارد ،کاهش دهنده کلسترل مضر و گرمازاست.


نوشیدن چای قرمز؛ آفریقای جنوبی
نوشیدن چای رویبوس (rooibos)نوعی چای قرمز بخشی از برنامه غذایی مردم این کشور است.این چای که خواص زیادی دارد، تقویت کننده قلب و عروق است. چای رویبوس حاوی پلی فنولز است که بیماری های زیادی را درمان می کند و با تنظیم هورمون ها تمایل به خوردن را کاهش می دهد.

منبع: MSN

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مجتبی ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    جالب و خواندنی بود