رئیس چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران، گفت: به دلیل بالا بودن آمار حوادث به خصوص تصادفات جاده‌ای در کشور، میزان شکستگی‌های ناحیه فک و صورت در ایران بیش از دیگر کشورهاست.

سلامت نیوز:رئیس چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران، گفت: به دلیل بالا بودن آمار حوادث به خصوص تصادفات جاده‌ای در کشور، میزان شکستگی‌های ناحیه فک و صورت در ایران بیش از دیگر کشورهاست.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر فریدون پور دانش در آستانه برپایی چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران با توجه به اینکه حوادث و تصادفات از نظر بروز مرگ و میر در کشور در رتبه دوم جای دارد، خاطرنشان کرد: در دیگر کشورها، به خصوص کشورهای پیشرفته دنیا تصادفات در جایگاه هفتم تا نهم قرار دارد.
پور دانش ادامه داد: به دلیل بالا بودن میزان حوادث و تصادفات در کشور و به تبع آن بالا بودن میزان مرگ و میر، آمار مجروحان ناشی از این حوادث نیز بالا بوده که بسیاری از آنان دچار شکستگی‌هایی در ناحیه فک و صورت می‌شوند.
وی گفت: در صورتی که شکستگی‌های ناحیه فک و صورت منجر به خونریزی و ایجاد مشکل در راه‌های هوایی فرد شود، باید برای بیمار درمان‌های فوری را اعمال و در غیر این صورت، می‌توان در زمان مناسب و بعد از تثبیت وضعیت عمومی بیمار نسبت به درمان وی اقدام کرد.
رئیس چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران، گفت: از دیگر شکستگی‌های حائز اهمیت در ناحیه فک و صورت، شکستگی‌های این نواحی در کودکان زیر 5 سال است که بر اثر آسیب‌های ناشی از بازی یا پایین افتادن از مبل یا تخت اتفاق افتاده، متاسفانه از سوی والدین جدی گرفته نمی‌شود، اما همین امر سبب اختلال در مرکز رشد فک پایین شده تا جایی که کودک بعدها نیز قادر به باز کردن دهان خود به طور کامل نخواهد بود.
وی گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه تکنیک‌های درمانی برای بیماران دچار صدمات (تروما) در حوزه فک و صورت انجام شده و پیشرفت‌های تکنولوژیک به توسعه این علم کمک فراوانی کرده است.
پور دانش افزود: قرار است، جدیدترین دستاوردهای درمانی و تشخیصی رشته جراحی فک و صورت در «چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران» به متخصصان کشورمان ارائه شود.
وی تصریح کرد: رشته جراحی فک و صورت نیز مانند اکثر رشته‌های پزشکی نیازمند استفاده از تجربیات متخصصان این رشته از دیگر کشورهاست و از آنجا که امکان حضور جراحان فک و صورت کشور در کنگره‌های جهانی برای تمام جراحان میسر نیست، انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران سعی کرده است تا با دعوت از چهره‌های شاخص این رشته از سراسر جهان در کنگره امسال خود، امکانی را فراهم آورد تا پزشکان ایرانی بتوانند از دانش، تجربیات و تخصص همکاران خود در دیگر کشورها بهره گیرند.
رئیس چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران یادآور شد: همزمان با برپایی این کنگره، ششمین همایش بین المللی ایمپلنت خلیج فارس برگزار شده که در آن مبحث جدیدی با عنوان «دیجیتال ایمپلنتولوژی» به متخصصان ارائه خواهد شد.
 چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران، همزمان با ششمین همایش بین المللی ایمپلنت خلیج فارس 27 تا 30 بهمن ماه امسال در محل هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.




 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha