نورولوژیستهای انگلیسی دریافتند که مغز با استفاده از موقعیتهای خاص از یک ایده کلی می تواند مفاهیم جدیدی را برای این ایده ایجاد کند.

تمام افراد می توانند گونه های مختلفف یک حیوان و یا درخت خاص را تشخیص دهند و تفاوتهای بسیاری را از شکل ظاهری این گونه ها پیدا کنند حتی اگر این تفاوتها بسیار جزئی باشند. در حقیقت مغز می تواند با مشاهده تفاوتها مفاهیم جدیدی را برای خود تعریف کند.

اکنون محققان دانشگاه کالج امپریال لندن در تحقیقات خود موفق شدند کشف کنند که مغز چگونه این مفاهیم جدید را ایجاد می کند.

این دانشمندان در این بررسیها کشف کردند که شناختهای مفهومی انسان در هیپوکامپ مغز ساخته می شود. در ادامه موفق شدند از تولد و کاربردهای مفاهیم جدید در مغز نقشه برداری کنند.

در این تحقیقات برای گروهی از داوطلبان یک بازی تجویز و برای پاسخهای صحیح جایزه در نظر گرفته شد. شرکت کنندگان در این بازی باید در یک سری از روزهای مجازی، هوای آفتابی و یا بارانی را برپایه آسمان شب روزهای قبل پیش بینی و از طریق یک سری از الگوهایی که روی مانیتور رایانه می دیدند این وضعیت هوا را تشریح می کردند.

براساس گزارش مجله نورون، قبل از شروع آزمایش، داوطلبان روی صفحه نمایشگر نتایج مرتبط با هر الگوی آسمان شب را به خاطر می سپردند.

هر یک از گروههای مختلف این الگوها از نظر مفهومی مرتبط با گروه دیگر بود. به این ترتیب شرکت کنندگان می توانستند از شناختهایی که از این الگوها کسب کرده بودند برای ساخت مفاهیم مشابه و ایجاد الگوهای جدید استفاده کنند. این دانشمندان از طریق یک سری از اندازه گیریهای رفتاری و نورونی کشف کردند که شناخت مفهومی با هیپوکامپ و کورتکس جلوپیشانی بطنی میانه ارتباط دارد، اما تنها فعالیت هیپوکامپ می تواند منجر به تشکیل مفاهیم جدید شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha