معاون بهداشت وزیر بهداشت، افتتاح 2875 پایگاه و مرکز جامع خدمات سلامت را حرکتی در راستای تاکیدات امام خمینی (ره) بر محرومیت زدایی دانست و گفت: مقام معظم رهبری نیز همواره می فرمایند" مراد از ایجاد جمهوری اسلامی ایران مبارزه با فقر و محرومیت زدایی است".

سلامت نیوز: معاون بهداشت وزیر بهداشت، افتتاح 2875 پایگاه و مرکز جامع خدمات سلامت را حرکتی در راستای تاکیدات امام خمینی (ره) بر محرومیت زدایی دانست و گفت: مقام معظم رهبری نیز همواره می فرمایند" مراد از ایجاد جمهوری اسلامی ایران مبارزه با فقر و محرومیت زدایی است".

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، علی اکبر سیاری در آیین افتتاح همزمان 2875 پایگاه و مرکز جامع خدمات سلامت که در مهدی آباد کرج برگزار شد، با اشاره به تلاش ها و اقدامات موثر وزارت بهداشت در ارائه خدمات بهداشتی به مردم اظهار داشت: وزارت بهداشت مصمم است که از چهره شهرهای پنهان در حاشیه شهرها، نقاب را کنار بزند و نابرابری ها را پایان دهد.


معاون بهداشت وزیر بهداشت با بیان اینکه مطالعات و طراحی راه اندازی این پایگاه ها و مراکز از سال 92 آغاز شد، افزود: تصمیم گرفتیم که برنامه های خود را از محروم ترین نقاط کشور یعنی روستاها و سپس شهرهای کمتر از 20 و 50 هزار نفر آغاز کنیم و امیدواریم در سال 95 بتوانیم برای تمام مردم ایران خدمات نوین سلامت را فراهم کنیم زیرا سبک زندگی و نوع بیماری ها تغییرات زیادی کرده است.


سیاری از افزایش دسترسی و بهره مندی مردم از خدمات و همچنین حفاظت مالی از آنها به عنوان مهمترین اهداف وزارت بهداشت یاد کرد و گفت: عوامل زیادی به سلامتی افراد آسیب می رساند که عمده ترین آنها آسیب های اجتماعی و همچنین بیماری های غیرواگیر مانند دیابت، سرطان و بیماری های قلبی عروقی و همچنین عوارض ناشی از تغذیه ناکافی و کم تحرکی است.


معاون بهداشت وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در نظام نوین سلامت به ازای هر 12 هزار و 500 نفر یک پایگاه و به ازای هر 45 هزار نفر یک مرکز جامع سلامت راه اندازی شده است که تا به امروز 24 میلیون نفر از مردم کشور با اولویت مناطق حاشیه نشین و همچنین 700 سکونت گاه غیر رسمی از این خدمات بهره بردند.
سیاری به پوشش خدمات بهداشتی درمانی برخی از استان ها به صورت کامل در کل استان اشاره کرد و گفت: در استان البرز برای کل نقاط آن این خدمات ارائه شده و از امروز در  17 استان خدمات بهداشتی درمانی به مردم و حاشیه نشینان ارائه می شود.


وی افزود: کار اصلی ما این بود که خدمات ادغام یافته ایی برای تمام جمعیت و به تناسب هرگروه سنی با هدف توانمند سازی مردم و پذیرش صیانت از سلامت توسط خود آنها را انجام دهیم.


سیاری ضمن تاکید بر لزوم تقویت همکاری های بین بخشی افزود: برای پایان دادن به نابرابری های موجود لازم است تا تمام ارگان ها و نهادها مانند شهرداری ها و استانداری ها با ما همکاری لازم را داشته باشند تا به اهداف خود یعنی حفظ کرامت انسانی و همچنین حقوق شهروندی برسیم.


معاون بهداشت وزیر بهداشت هزینه راه اندازی 2875 پایگاه و مرکز جامع خدمات سلامت را معادل یک هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در این مراکز توانستیم نیروهای انسانی مورد نیاز را از طریق خرید خدمت، به کار بگیریم و حتی یکنفر را نیز به کارمندان دولت اضافه نکردیم و در عین حال از ظرفیت 9 هزار نفر از فارغ التحصیلان بیکار استفاده کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha