همزمان با اجرای موفق برنامه آموزش مصرف منطقی آنتی بیوتیک ها برای دانش آموزان مراسم نکوداشت از مربیان بهداشت و مدیران مدارس 8 مهر در سالن همایش های رازی برگزار می شود.

دکتر بیگلر معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: فرهنگ‌سازی در بین دانش آموزان در جهت اصلاح الگوی مصرف آنتی بیوتیک ها و پیشگیری از مصرف بی رویه آن و خطر بروز مقاومت های میکروبی از اهداف اصلی کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو است زیرا کودکان بستر مناسبی برای آموزش در این جهت را داشته و می توانند باورهای اشتباه در میان بزرگسالان را نیز تصحیح نمایند.

وی افزود : به همین منظور برنامه آموزشی در دو گروه سنی 9 تا 12 و 12 تا 16 سال طراحی شد و دانش آموزان با راه های انتقال و پیشگیری از بیماری ها به عنوان یکی از بهترین راه کارهای منطقی شدن مصرف آنتی بیوتیک ها آشنا شدند.

بیگلر تصریح کرد : همچنین آشنایی دانش آموزان با بحث مقاومت میکروبی آنان را از خطرات مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها آگاه می کند ، اگر چه تصحیح باورهای اشتباه در مورد مصرف آنتی بیوتیک ها کاری بسیار سخت است ولی فرهنگ سازی در بین دانش آموزان این امر را آسان تر می کند.

معاون غذا وداروی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در همین راستا و به دلیل اجرای موفق این برنامه آموزشی در مدارس، جهت قدردانی از مربیان بهداشت ومدیران مدارس ، مراسم نکوداشت از آنان در 8 مهر برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha