شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹
کد خبر: 174229

همیشه در استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی به لیست مواد تشکیل‌دهنده دقت کنید و ببینید که آیا از این الکل‌ها در ساخت‌شان استفاده شده است یا نه. به نظر متخصصان، نباید از محصولات حاوی الکل‌های خشک‌کننده برای موها استفاده کرد.

خوب و بد محصولات حاوی الکل برای پوست

سلامت نیوز:همیشه در استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی به لیست مواد تشکیل‌دهنده دقت کنید و ببینید که آیا از این الکل‌ها در ساخت‌شان استفاده شده است یا نه. به نظر متخصصان، نباید از محصولات حاوی الکل‌های خشک‌کننده برای موها استفاده کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سلام دکتربه نظر متخصصان پوست، هر عنصری که پوست انسان‌ها را خشک کند، باعث بدتر شدن خارش پوست سر می‌شود. یکی از عنصرهایی که کارکرد دوگانه‌ای روی پوست سر دارد، الکل‌ است.

در واقع، الکل‌های چرب، قابلیت مرطوب‌کننده دارند و با اصطلاحاتی مثل stearyl، cetyl و myristyl شناخته می‌شوند. از طرف دیگر، الکل‌های دیگری هم وجود دارند که خشک‌کننده هستند،‌ مثل الکل دنات، اتانول، پروپانول و الکل ایزوپروپیل. بنابراین همیشه در استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی به لیست مواد تشکیل‌دهنده دقت کنید و ببینید که آیا از این الکل‌ها در ساخت‌شان استفاده شده است یا نه. به نظر متخصصان، نباید از محصولات حاوی الکل‌های خشک‌کننده برای موها استفاده کرد.


نوع دیگری از الکل هم وجود دارد که با نام منتول شناخته می‌شود و خاصیت خنک‌کنندگی دارد. این نوع از الکل‌ها ممکن است برای پوست سر عادی مفید باشند و آن را تقویت کنند، اما می‌توانند خارش پوست سر حساس را تحریک کنند و باعث بدتر شدن وضعیت آن شوند.
اسید سالیسیلیک معمولا در محصولاتی استفاده می‌شود که به‌منظور درمان پوسته‌پوسته شدن پوست سر ساخته می‌شوند. با این‌حال نباید بیشتر از یک بار در هفته از این محصولات استفاده کنید چون می‌توانند به‌جای لایه برداری، باعث التهاب شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha