شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
کد خبر: 174250

محمد میرزابیگی معاون پرستاری وزارت بهداشت در مراسم افتتاح 191 پایگاه بهداشتی و مراکز جامع خدمات سلامت شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که امروز در اهواز برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در دولت یازدهم افتاد، ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت توسط مقام معظم رهبری بود که موجب گره‌گشایی از مشکلات پیش روی حوزه سلامت شد.

سلامت نیوز:محمد میرزابیگی معاون پرستاری وزارت بهداشت در مراسم افتتاح 191 پایگاه بهداشتی و مراکز جامع خدمات سلامت شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که امروز  در اهواز برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در دولت یازدهم افتاد، ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت توسط مقام معظم رهبری بود که موجب گره‌گشایی از مشکلات پیش روی حوزه سلامت شد.
   به گزارش وبدا، معاون پرستاری وزارت بهداشت افزود: اولویتی که دولت یازدهم برای حوزه سلامت قائل شد، در هیچ کدام یک از دولت‌های پیشین سابقه نداشته است که با تلاش ویژه وزیر بهداشت، سلامت به اولویت‌های اول و دوم کشور تبدیل و  بر اساس فرمایش موکد مقام معظم رهبری که "کاری بکنید که در هنگام بیماری مردم رنجی به جزی بیماری نداشته باشند" طرح تحول نظام سلامت به مرحله اجرا در آمد. همچنین  به موجب آن، هزینه‌های پرداختی از جیب مردم در حوزه سلامت کاهش یافت .
  وی گفت: اتفاق مهم دیگری که امروز رخ خواهد داد گام بسیار مهم و زیرساختی در نظام سلامت است. در طرح تحول سلامت  که به همت همکاران ما در حوزه معاونت بهداشت وزارت بهداشت اجرا می‌شود، با تلاش شبانه‌روزی و تطبیق دانش و تجربه، امروز شاهد افتتاح 2875 پایگاه و مرکز خدمات جامع سلامت در سراسر کشور هستیم.
  معاون وزیر بهداشت با اشاره به مشکلات حاشیه‌نشینی عنوان کرد: حاشیه‌نشینی، چالش هزاره سوم است. در 30 سال گذشته نسبت جمعیت‌های روستایی به جمعیت شهری 70 به 30 بوده است در حالیکه هم اکنون شرایط جمعیتی تغییر کرده و ما شاهد مهاجرت مردم روستا به حاشیه شهرها هستیم. این مهاجرت از روستا به حاشیه شهرها به لحاظ فیزیکی صورت گرفته ولی به لحاظ فرهنگی و اجتماعی مهاجرتی صورت نگرفته است.
  وی ادامه داد: وظایف شبکه های بهداشت در روستاها و شهرها تعریف شده است ولی برای حاشیه شهرها که ساکنان آن نه جمعیت شهری محسوب می‌شوند و نه روستایی، وظایفی برای شبکه های بهداشت تعریف نشده بود. که تامین سلامت این مناطق در دولت یازدهم مورد توجه واقع شد.
  میرزابیگی اظهار داشت: امروز بیش از 11 میلیون نفر از جمعیت کشور در مناطق حاشیه شهرها و شهرهای بالای 50 هزار نفر تحت پوشش شبکه بهداشت کشور قرار گرفتند. شبکه بهداشت کشور در حال کامل شدن است و امیدواریم در آینده نه چندان دور مردم کشور در سطح پیشگیری و بهداشت و در سطح درمان و همچنین در سطح بازتوانی بتوانند از خدمات بهتر و منسجم‌تری برخوردار شوند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha