تحقیق جدید محققان نشان می دهد داشتن نگرش منفی نسبت به پیری و افزایش سن تاثیر مستقیمی بر سلامت جسمی و فکری در سال های بعد زندگی دارد.

سلامت نیوز:تحقیق جدید محققان نشان می دهد داشتن نگرش منفی نسبت به پیری و افزایش سن تاثیر مستقیمی بر سلامت جسمی و فکری در سال های بعد زندگی دارد.

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، طبق مطالعه محققان دانشگاه دوبلین ایرلند، شرکت کنندگان دارای نگرش های مثبت نسبت به افزایش سن دارای توانایی شناختی خوبی بودند.
یافته های این محققان نشان می دهد افراد بزرگسال دارای نگرش منفی نسبت به پیری، دارای سرعت راه رفتن کُندتر و توانایی های شناختی بدتری در مقایسه با افراد دارای نگرش مثبت در دوران سالمندی خواهند بود.
همچنین نگرش منفی نسبت به افزایش سن باعث می شود که روند پیری تاثیر بدی بر شرایط متفاوت سلامت روانی داشته باشد. معمولا اینگونه افراد دارای سلامت شناختی بدتری نسبت به سایر افراد مسن دارای نگرش مثبت هستند.
دکتر دیردر رابرتسون، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «نحوه تفکر ما، صحبت ما، و نوشتار ما در مورد پیری تاثیرات مستقیمی بر سلامت دارد. همه ما با افزایش سن پیر می شویم و داشتن نگرش منفی نسبت به پیری می تواند تاثیر زیانباری بر سلامت روانی، فیزیکی و شناختی ما داشته باشد.»

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha