یکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 174307

وزیر بهداشت ضمن اشاره به راه‌اندازی 2هزار و 875 پایگاه و مرکز جامع خدمات سلامت در کشور، گفت: اگرچه یک جراح هستم اما به عنوان عضوی از جامعه پزشکی، همواره به اهمیت بهداشت و پیشگیری اعتقاد داشته‌ام و می‌کوشم آرزوی دیرینم در کامل شدن شبکه بهداشتی کشور هر چه زودتر محقق شود.»

آرزوی دیرینه وزیر بهداشت

سلامت نیوز: وزیر بهداشت ضمن اشاره به راه‌اندازی 2هزار و 875 پایگاه و مرکز جامع خدمات سلامت در کشور، گفت: اگرچه یک جراح هستم اما به عنوان عضوی از جامعه پزشکی، همواره به اهمیت بهداشت و پیشگیری اعتقاد داشته‌ام و می‌کوشم آرزوی دیرینم در کامل شدن شبکه بهداشتی کشور هر چه زودتر محقق شود.»

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در مطلبی با عنوان "حاشیه، متن شد" در صفحه اینستاگرامش نوشت:« در آستانه سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توفیق شد تا خدمتی دیگر از نظام سلامت را در حوزه بهداشت، تقدیم مردم عزیزمان و به ویژه اهالی حاشیه شهرها کنیم. خدمتی جدید از نظام نوین خدمات بهداشتی که اگرچه تحقق کامل آن را به دلایل بسیار از جمله جنگ تحمیلی، تحریم‌ها و برخی بی‌تدبیری‌ها پس از گذشت سه دهه شاهد هستیم؛ اما از صمیم قلب خوشحالم که این کار به انجام رسید؛ خدمتی که بسیار مورد تاکید رهبری بوده است.
آن چه امروز در حاشیه شهرها، روستاها و شهرهایی با جمعیت 20 تا 50 هزار نفر رقم خورد، بدون شک جلوه‌ای از محرومیت‌زدایی و دسترسی عادلانه به امکانات و خدمات بهداشتی بود که از جمله اهداف اولیه انقلاب اسلامی و از تاکیدات همیشگی امام راحل محسوب می‌شد. هر دفعه به حاشیه شهرها و میان هموطنانی می‌رفتم که گویی در نقشه‌های کوچک و بزرگ عمرانی و... گم شده یا به فراموشی سپرده شده بودند، شرمنده می‌شدم و با خود می‌گفتم «شعار کافیست؛ باید کاری کرد.»
حال به طور همزمان در سراسر کشور برای بیش از 24 میلیون نفر حاشیه نشین و ساکنان شهرهای کوچک، 2875 پایگاه بهداشتی و مرکز جامع خدمات سلامت افتتاح شد و در پس تمام سال‌های نامهربانی، می‌شد در نگاه‌شان امیدواری را دید و لمس کرد؛ مردمانی شریف که امروز از حاشیه به متن برنامه‌های بهداشتی و درمانی آمدند.
از این پس، تلاش من و همکارانم در حوزه بهداشت، از بهورز دلسوز روستایی تا پزشک مقیم مرکز جامع خدمات، ارائه خدماتی شایسته با هدف شناسایی و پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر است؛ بیماری‌هایی که تشخیص به موقع آن‌ها علاوه بر ارتقای سلامت جامعه، بسیاری از هزینه‌های تحمیلی به سیستم بهداشت و درمان کشور را نیز کاهش می‌دهد. ارتقای سطح دانش، آگاهی و توانمندسازی مردم برای حفاظت از سلامت خود، نیز رسالت دیگر ماست.
من اگرچه یک جراح هستم اما به عنوان عضوی از جامعه پزشکی، همواره به اهمیت بهداشت و پیشگیری اعتقاد داشته‌ام و می‌کوشم آرزوی دیرینم در کامل شدن شبکه بهداشتی کشور هر چه زودتر محقق شود.
امید که امام، شهدا و مردم شریف ایران زمین از ما راضی باشند؛ تنها در این صورت است که خداوند هم از ما راضی خواهد بود.»

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha