دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
کد خبر: 174412

سلامت نیوز:نمایندگان مردم در خانه ملت، از پاسخ‌های وزیر بهداشت مبنی بر توسعه متوازن به استان‌ها قانع شدند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، 12بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، از پاسخ‌های وزیر  بهداشت در مورد سؤال موسی‌الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد پیرامون موضوع توسعه متوازن استان ها قانع شدند.

گفتنی است نمایندگان با 121 رأی موافق، 33 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در مجلس پاسخ های وزیر را قانع کننده دانستند.

براین اساس در گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد سوال ملی موسی الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، جاجرم و گرمه از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمده است که علت عدم اجرای اصل 48 قانون اساسی، توسعه متوازن استان ها، اجرای قانون برنامه پنجم توسعه و بودجه سالیانه چیست؟

گفتنی است در جریان بررسی این سوال در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و در راستای اجرای ماده 209 آیین نامه داخلی مجلس این سوال مورخ 19/3/1393 در این کمیسیون، با حضور وزیر  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نماینده محترم سوال کننده مطرح شد.

عبدالرحمان رستمیان در توضیح روند بررسی سوال آقای ثروتی از وزیر بهداشت گفت: علت عدم تعادل و توازن در توزیع اعتبارات، دانشجو، رشته و بودجه عمرانی در سطح کشور، علت عدم اجرای بسیاری از مفاد قانون برنامه پنجم توسعه، همچون پزشک خانواده، سیستم ارجاع و سطح بندی خدمات در سطح کشور، از جمله محور سوال نماینده مردم بجنورد بود.

وی گفت: همچنین علت عدم تخصیص اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده به منظور تجهیز بیمارستان ها و درمانگاه ها دیگر سوال مطرح شده از سوی آقای ثروتی بود که علی‌رغم توضیحات داده شده از سوی وزیر بهداشت اما وی از این صحبت ها قانع نشد و در نهایت این سوال به صحن علنی مجلس رسید./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha