دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
کد خبر: 174416

سلامت نیوز:طرح تعویض و جایگزینی 90 هزار تاکسی فرسوده سراسر کشور از امروز آغاز شد.
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، طبق این طرح صاحبان تاکسی های مدل 83 و قبل از آن باید به دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور از جمله تهران مراجعه کنند.
 
اصل پروانه بهره برداری، اصل پروانه فعالیت، اصل کارت خودرو، اصل کارت ملی و اصل سند خودرو (برگه سبز) از مدارک ضروری برای ثبت نام است.
 
مراجعه کنندگان هنگام ثبت نام و ارائه مدارک اولویت خود را برای دریافت خودروی سمند یا پژو 405 اعلام و همچنین از سه بانک تجارت، ملت و یا پارسیان به عنوان بانک عامل خود یکی را انتخاب کنند.
 
برای جلوگیری از ازدحام، امروز صاحبان تاکسی که رقم سمت راست پلاک خودروی آنها به دو ختم می شود به دفاتر پیشخوان سراسر کشور مراجعه کنند و همین‌طور فردا تاکسیدارانی که رقم سمت راست پلاک تاکسی آنها به سه ختم می شود مراجعه خواهند کرد.
 
به همین ترتیب تا تاکسی هایی که رقم راست پلاک آنها به یک ختم می شود در 21 بهمن به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.
 
بر اساس برنامه ریزی، وام 20 میلیون تومانی با نرخ 16 درصد و برای دوره بازپرداخت چهارساله که ماهانه حدودا 570 هزار تومان قسط بازپرداخت تعیین شده است به رانندگان تاکسی تعلق می گیرد.
 
مبلغ 5 میلیون تومان هم از طرف دولت برای اسقاط خودروی فرسوده تعلق می گیرد و مانده مبلغ خودرو را تاکسیران پرداخت خواهد کرد.
 
پس از اتمام مهلت ثبت نام، مراحل کنترل و تائید اطلاعات و نیز مراجعه داوطلب به بانک و نیز مراکز اسقاط خودرو مراحل بعدی جایگزینی است.
 
تحویل خودروهای نو از اسفند امسال با تحویل 8 هزار دستگاه آغاز می شود.
 
در فروردین سال آینده، 7 هزار دستگاه و بعد از آن از اردیبهشت تا شهریور ماهانه 15 هزار دستگاه خودروی نو تحویل متقاضیان می شود طوری که در پایان شهریور ماه، 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده جایگزین خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha