مشاور وزیر بهداشت با رد اظهارات مطرح شده در خصوص عدم ابلاغ دستورالعمل پیشگیری از آنفلوانزای نوع A در حوزه حمل و نقل عمومی تاکید کرد: دستورالعمل همکاری بین وزارت بهداشت و شهرداری تهران در بحث مراقبت و کنترل آنفلوانزای نوع A در سیستم حمل و نقل شهری شهریور ابلاغ شده است.

دکتر عباس زارع نژاد با اشاره به سخنان روز گذشته مدیر روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مبنی بر اینکه وزارت بهداشت هنوز هیچ دستوالعملی برای مقابله با آنفلوانزای A در حوزه حمل و نقل عمومی ابلاغ نکرده است به مهر گفت: دستورالعمل مراقبت و کنترل آنفلوآنزای A در سیستم حمل و نقل شهری به امضای دکتر سیدهادی ایازی معاون و مشاور عالی شهردار تهران و دکتر حسن امامی رضوی معاون سلامت وزارت بهداشت رسیده است.

این در حالی است که وحید نوروزی مدیر روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران روز گذشته به خبرنگار مهر گفته بود: "با وجود اهمیت بالای مسئله آنفلوانزای نوع A وزارت بهداشت هنوز هیچ دستوالعملی برای مقابله با آن در حوزه ترافیک و حمل و نقل عمومی ابلاغ نکرده است."

زارع نژاد به تعهداتی که در این دستورالعمل برای شهرداری تهران ایجاد شده است، اشاره کرد و افزود: نظافت سیستم حمل و نقل شهری، حفظ سلامت کارکنان شهرداری، اطلاع رسانی در ایستگاهها و داخل وسایل حمل و نقل عمومی، همکاری با معاونین بهداشتی دانشگاههای علوم پزشکی، اقدامات پیشگیری و کنترل در زمان همه گیری بیماری و... از مفاد این دستورالعمل است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت همچنین به تامین خدمات رسانی سیستم حمل و نقل شهری در اوج همه گیری آنفلوانزای A و مراقبتهای بهداشتی آن تاکید کرد و ادامه داد: گروههای هدف در این دستورالعمل مسئولین سیستم حمل و نقل شهری (اتوبوسرانی، مترو، تاکسی) هستند.

زارع نژاد با اشاره به ابلاغ این دستورالعمل به شهرداری تهران افزود: دکتر ایازی به عنوان نماینده تام الاختیار شهرداری این دستورالعمل را امضا کرده و همکاری بسیار خوبی بین وزارت بهداشت و شهرداری ایجاد شده است به طوری که مدیریت شهری اهتمام ویژه ای به تامین سلامت شهروندان دارد.

مشاور وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه عین همین دستورالعمل در سطح کشور و با همکاری دانشگاههای علوم پژشکی و شهرداریها اجرا می شود، گفت: شهرداری از جمله اعضای ستاد کشوری آنفلوانزا بوده و همکاری خوبی با سایر دستگاهها دارد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت در ادامه به رعایت بهداشت فردی به عنوان یکی از موثرترین راههای پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزای A اشاره کرد و گفت: والدین دانش آموزان توجه داشته باشند که در صورت ابتلا فرزندشان به این بیماری ضمن مراجعه به پزشک از آوردن دانش آموز به مدرسه خودداری کنند.

زارع نژاد همچنین بر عدم استفاده از آسپرین برای پایین آوردن تب کودکان مبتلا به این ویروس تاکید کرد و افزود: توصیه اکید می شود که والدین فقط از استامینوفن برای کاهش تب کودکان مبتلا به آنفلوانزای A استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha