امروز عصر جلسه بررسی آلودگی هوای شهرهای بزرگ در دفتر معاون اول رئیس جمهور با حضور وزرای راه و شهرسازی، نفت، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، معاون رئیس جمهور در امور اجرایی، رئیس سازمان ملی استاندارد، رئیس سازمان هواشناسی، رئیس پلیس راهور ناجا و شهردار تهران برگزار شد.

سلامت نیوز:امروز عصر جلسه بررسی آلودگی هوای شهرهای بزرگ در دفتر معاون اول رئیس جمهور با حضور وزرای راه و شهرسازی، نفت، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، معاون رئیس جمهور در امور اجرایی، رئیس سازمان ملی استاندارد، رئیس سازمان هواشناسی، رئیس پلیس راهور ناجا و شهردار تهران برگزار شد.

 معصومه ابتکار، رییس سازمان محیط زیست در صفحه تلگرام خود در رابطه با این جلسه نوشت: جهانگیری در این جلسه بر لزوم ساماندهی واحدهای صنعتی آلاینده در کلان شهرها تأکید کرد و گفت باید تمهیداتی اندیشیده شود تا واحدهای آلاینده به خارج از شهرها انتقال یابند.

وی با اشاره به مطالعات و اقداماتی که تاکنون در زمینه ساماندهی واحدهای صنعتی آلاینده در کلان شهرها صورت گرفته، از معاون رئیس جمهور در امور اجرایی خواست به صورت هفتگی جلساتی را با دستگاههای ذیربط برگزار کند تا اقدامات لازم برای تامین اعتبارات و رفع موانع جهت اجرای کامل مصوبه اردیبهشت 93 هیات وزیران برای کاهش آلودگی کلان شهرها مانند حمایت از تولید اتوبوس گازسوز ، افزایش واگن های مترو، تسهیلات و حمایت کافی برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، ساماندهی صنایع آلاینده و غیرمجاز در استان تهران و اجرای دقیق استانداردها و ضوابط محیط زیست صورت گیرد.

جهانگیری نیروگاه های کشور را هم از منابع آلاینده دانست و گفت باید تلاش کنیم همه نیروگاه ها استانداردهای لازم را رعایت و به جای استفاده از سوخت مایع از گاز استفاده کنند.

شهردار تهران در این جلسه مشکل اصلی آلودگی کلانشهرها را عدم شناخت دقیق منابع و منشأ آلودگی هوا دانست و با اشاره به مطالعات شهرداری تهران برای شناسایی منابع اصلی آلودگی هوا گفت: این اطلاعات می تواند کمک شایانی برای برنامه ریزی در جهت رفع آلودگی هوای تهران باشد.

در این جلسه من هم گزارشی از وضعیت هوا ارایه کردم و درباره راهکارها برای رفع آلودگی کلانشهرهای کشور توضیح دادم.

ارتقای استاندارد خودروهای تولیدی کشور به یورو 4، جلوگیری از شماره گذاری خودروهای وارداتی فاقد استاندارد یورو 5، نوسازی ناوگان و کنترل و نظارت مستمر بر فعالیت واحدهای صنعتی آلاینده از جمله اقدامات صورت گرفته تاکنون بوده که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha