مدیر درمان بیمارستان فوق تخصصی بازتوانی و پزشکی ورزشی نورافشار هلال احمر، بر ضرورت حداقل ۳۰ بیمارستان تخصصی توانبخشی در کشور تاکید کرد.

سلامت نیوز:مدیر درمان بیمارستان فوق تخصصی بازتوانی و پزشکی ورزشی نورافشار هلال احمر، بر ضرورت حداقل ۳۰ بیمارستان تخصصی توانبخشی در کشور تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،دكتر روح اله نوریانبه خدمات بیمارستان فوق تخصصی بازتوانی و پزشکی نورافشار هلال احمر اشاره کرد و گفت: به منظور بهره مندی اقشار مختلف جامعه از خدمات توانبخشی، در این بیمارستان خدمات توانبخشی به بیماران نیازمند با تعرفه عمومی غیر دولتی كه پایین تر از تعرفه آزاد محاسبه می شود، ارائه می كند.
وی با اشاره به محدود بودن خدمات توانبخشی در كشور، افزود: مفهوم بستری برای توانبخشی در كشورهای پیشرفته جا افتاده است اما در ایران بیمارستان های تک تخصصی توانبخشی مبحث تازه ای محسوب می شود.
نوریان در توضیح چرایی هزینه های بالای توانبخشی در کشور، گفت: بیمه های پایه در هر روز تنها یک خدمت را پوشش می دهند در حالی كه برخی از بیماران در روز نیازمند دریافت ۳ یا ۴ خدمت توانبخشی هستند كه باعث تحمیل هزینه های سنگین به بیماران می شود.
مدیر درمان بیمارستان فوق تخصصی توانبخشی و پزشكی ورزشی نورافشار با اشاره به اینكه ارائه برخی از سرویس های توانبخشی به بیماران از لحاظ افتصادی به صرفه نیست، اظهار كرد: به عنوان مثال در بیمارستان نورافشار یک سانس آب درمانی با شرایط دمای مناسب به بیماران ام اس اختصاص یافته است در حالی كه به نسبت بیماران صرفه اقتصادی ندارد، اما برای استفاده بیماران این سرویس در بیمارستان ارائه می شود.
نوریان با اشاره به تعرفه خدمات توانبخشی در بیمارستان نورافشار، تصریح كرد: معتقدیم بیمار نباید به دلیل مسائل مالی از دریافت خدمات محروم شود بر همین اساس خدمات توانبخشی با كیفیت استانداردهای جهانی و با تعرفه عمومی غیر دولتی به بیماران ارائه می شود.
وی خاطرنشان كرد: حداقل ۳۰ بیمارستان تخصصی توانبخشی باید در سراسر كشور داشته باشیم تا بیماران ضمن دسترسی بهتر بتوانند در استان محل سكونت خدمات توانبخشی مورد نیاز را دریافت كنند.
 

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha