یک تحقیق جدید نشان می دهد عفونت ویروسی در طول دوره بارداری موجب تغییر در واکنش سیستم ایمنی مادر شده و در نتیجه خطر ابتلا به اوتیسم در جنین افزایش می یابد.

سلامت نیوز:یک تحقیق جدید نشان می دهد عفونت ویروسی در طول دوره بارداری موجب تغییر در واکنش سیستم ایمنی مادر شده و در نتیجه خطر ابتلا به اوتیسم در جنین افزایش می یابد.

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، مطالعه محققان مرکز پزشکی لانگون دانشگاه نیویورک بر روی موش ها نشان می دهد تغییر در واکنش سیستم ایمنی موش باردار موجب تغییر ساختار مغز جنین موش و بروز تغییرات رفتاری در نوزاد شد. این تغییرات رفتاری مشابه تغییرات مشاهده شده در انسان های مبتلا به اختلال اوتیسم است.
محققان این مطالعه اذعان داشتند که واکنش های ایمنی در مطالعه فعلی مرتبط با خطر بروز اوتیسم تنها از نوع ایجادشده از طریق عفونت های ویروسی در مادر است و هیچ ارتباطی با واکنش به واکسن ها ندارد.
«دن لیتمن»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «یافته های ما نشان می دهد افزایش تولید سیتوکین موسوم به اینترلوکین-۱۷a توسط زیرمجوعه سلول های T منجر به وقوع مکانیسمی می شود که در آن، واکنش التهابی در مادر منجر به تولد موشی با علائم ASD می شود و دارای مشکل در رفتارهای اجتماعی، روابط غیرعادی و افزایش رابطه تکراری است.»
به گفته این محققان، توقف عملکرد سلول های Th۱۷ و IL-۱۷a در رحم مادر با استفاده از آنتی بادی و سایر تکنیک های ژنتیکی موجب بازیابی کامل رفتار عادی و ساختار مغز در جنین می شود.

 


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha