مطالعه محققان نشان می دهد قرارگیری در معرض میزان بالای آلودگی هوا در دوران بارداری با افزایش خطر زایمان زودهنگام مرتبط است.

سلامت نیوز:مطالعه محققان نشان می دهد قرارگیری در معرض میزان بالای آلودگی هوا در دوران بارداری با افزایش خطر زایمان زودهنگام مرتبط است.

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، در این مطالعه، محققان مرکز پزشکی بیمارستان کودکان سینسیناتی ایالت اوهایو در حدود ۲۲۵ هزار نوزاد متولد شده بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ را در این ایالت مورد بررسی قرار دادند. بیش از ۱۹ هزار نوزاد قبل از پایان ۳۷ هفته بارداری بدنیا آمده بودند.
قرارگیری در معرض سطح بالای ذرات کوچک آلودگی هوا در طول بارداری با افزایش ۱۹ درصدی ریسک تولد زودهنگام مرتبط است. طبق این مطالعه، این خطر زمانی در بالاترین حد قرار دارد که قرارگیری در معرض آلودگی بالا هوا در سه ماهه سوم بارداری باشد.
نوع آلودگی هوا مورد بررسی در این مطالعه متشکل از ذرات کوچک آلودگی ناشی از اگزوز اتومبیل یا دود ناشی از سوختن چوب، زغال سنگ و سایر سوخت های فسیلی بود. به گفته محققان، این نوع آلودگی هوا تا عمق ریه ها نفوذ می کند.
دکتر امیلی دی فرانکو، محقق این مطالعه می گوید: «برآوردهای ما نشان می دهد کاهش میزان مواد آلاینده در هوا می تواند موجب کاهش زایمان زودرس در زنان تا ۱۷ درصد شود.»


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha