سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 174501

وزیربهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: تا قبل از دولت یازدهم، سلامت اولویت هفتم کشور هم نبود، اما دکتر روحانی طبق وعده اش این حوزه را اولویت اول قرار داد.

سلامت نیوز: وزیربهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: تا قبل از دولت یازدهم، سلامت اولویت هفتم کشور هم نبود، اما دکتر روحانی طبق وعده اش این حوزه را اولویت اول قرار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سید حسن هاشمی در آیین افتتاح بیمارستان 160 تختخوابی گرمسار از حاشیه سازی ها علیه سفر مسئولان برای جذب سرمایه گذاری انتقاد کرد و افزود: باید انصاف داشت و واقع بین بود، مردم خسته اند و حوصله این همه حاشیه سازی را ندارند.
وی با بیان اینکه مردم متوجه امور هستند و سره را از ناسره تشخیص می دهند، گفت: مردم در بزنگاهها مانند انتخابات اگر فرصت فراهم شود نظر خود را منعکس می کنند.
وزیر بهداشت به سفارش امام (ره) مبنی بر اینکه کشور از بیرون آسیب نمی بیند بلکه از درون آسیب خواهد دید، اشاره کرد و افزود: کشور زمانی آسیب می بیند که فرصت ها فراموش شود.
هاشمی به آشوب های موجود در منطقه هم اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی کمی مروت، عقلانیت ، انصاف ، تدبیر و حیا نیاز است.
وی اظهارداشت: مردم این همه شهید و مجروح و آزاده داده اند و چشم شان به کسانی است که می توانند اثر گذار باشند.
وزیربهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: زمانی که دولت یازدهم وزارت بهداشت و درمان را تحویل گرفت، 80 هزار میلیارد ریال بدهی داشت.
وی به اجرای طرح تحول سلامت هم اشاره کرد و افزود: در شرایط حاضر یک ریال بیشتر از پولی که در ابتدای طرح کارشناسی شده بود ، نمی خواهیم.
هاشمی نرخ تورم در حوزه بهداشت را 1.4 برابر تورم عادی اعلام کرد و گفت: همین مقدار هم نباید اضافه شود.
وی با اشاره به کاهش درآمد نفتی کشور اظهارداشت: از نظر برخی آقایان افزایش درآمدهای مالیاتی هم که امکان پذیر نیست و لذا وزارت بهداشت و درمان به تخصیص همان اعتبار مشخص شده ابتدایی راضی است.
هاشمی به توافق هسته ای هم اشاره کرد و گفت: باید قدر این فرصت را بدانیم و برای ایجاد اشتغال برای بیکاران از فرصت هایی که بوجود آورده استفاده کنیم.
وی ادامه داد: اصل کار در حوزه بهداشت و درمان برعهده پزشکان، پرستاران و کارکنان است که با برخودر خوش و توجه ویژه درد و رنج مردم را تسکین می دهند.
بیمارستان 160 تختخوابی گرمسار در زمینی به مساحت 6 هکتار و با زیربنای 13هزار متر مربع با 550 میلیارد ریال اعتبار ساخته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha