طرح غربالگری شنوایی سنجی برای نخستین بار برای کودکان سه تا 6 سال در تهران و 12 استان دیگر به طور همزمان آغاز شد.

سلامت نیوز:طرح غربالگری شنوایی سنجی برای نخستین بار برای کودکان سه تا 6 سال در تهران و 12 استان دیگر به طور همزمان آغاز شد.

به گزاترش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،رییس مرکز توسعه پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی در حاشیه افتتاحیه این طرح در شیرخوارگاه آمنه گفت: پایگاه های ثابت و سیار در 13 استان کشور در مراکز مختلف از جمله مهدکودک ها، مراکز بهداشت و حتی بیمارستان ها برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: طرح غربالگری شنوایی سنجی پیش از این فقط برای نوزادان و در بدو تولد انجام می شد که در نتیجه آن طی 15 سال از ناشنوا شدن و کم شنوا شدن 15 هزار نوزاد پیشگیری شد.

وی ادامه داد: کودکان در اجرای طرح غربالگری بر اساس علت ناشنوایی یا کم شنوایی به مراکز ذیربط ارجاع داده می شوند تا مداخلات درمانی برای آنان انجام شود.رییس مرکز توسعه پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی گفت: برای مشکلات کم شنوایی یا ناشنوایی برخی کودکان مبتلا اوتیسم یا سندروم دان ممکن است نتوانیم اقدام کاملی انجام دهیم اما با توانبخشی آسیب های آنان را به حداقل خواهیم رساند.

رضازاده افزود: عفونت گوش میانی و بیماری های اعصاب و مغز مهمترین علت کم شنوایی و ناشنوایی کودکان به شمار می رود که اگر مداخله انجام نشود منجر به مشکلات رفتاری، تاخیر در یادگیری، فقر قابلیتی و آسیب های اجتماعی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha