مدیر آموزش سازمان نظام پرستاری کشور از برگزاری مجدد دوره RN برای پرستاران خبر داد.

سلامت نیوز: مدیر آموزش سازمان نظام پرستاری کشور از برگزاری مجدد دوره RN برای پرستاران خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز، یاسر یوسفی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، گفت: به دلیل استقبال پرستاران از برگزاری دوره RN که در سال های قبل در سازمان نظام پرستاری برگزار شد، سازمان نظام پرستاری به برگزاری دوباره این دوره اقدام نموده است.


وی به تشریح دوره RN پرداخت و عنوان کرد: در کشورهای خارجی پرستار پس از فارغ التحصیل شدن و اخذ دانشنامه می بایست جهت کار پرستاری، پروانه پرستاری دریافت نماید. به عبارت دیگر استاندارد بودن اطلاعات علمی یک پرستار تا زمان فارغ التحصیلی به عهده دانشگاه مربوطه بوده و ارزیابی آن در پایان تحصیل با برگزاری آزمون فینال صورت میگیرد و پس از فارغ التحصیلی سازمان نظام پرستاری مسئول به روز نگه داشتن اطلاعات علمی پرستاران از طریق برگزاری کلاسهای آموزشی می باشد.


مدیر آموزش سازمان نظام پرستاری افزود:‌ آزمون RN تمامی کشورها از جمله امریکا، کانادا و استرالیا در مباحث داخلی جراحی، کودکان، مادر و نوزاد و روان پرستاری که حدود ۹۰ درصد سئوالات را شامل می شود، مشترک بوده ولی در مباحث مسایل قانونی و فرهنگی که حدود ۱۰ درصد سئوالات است، متفاوت است. به این دلیل آزمون RN هر کشور به جز سئوالات تخصصی پرستاری، سئوالاتی را نیز در خصوص این مباحث در بر دارد. لذا هر کشوری آزمون RN خاص خود را داراست و نیز آزمون RN  هر کشور در داخل همان کشور برگزار می گردد.


یوسفی در ادامه گفت: طول این دوره ۶ ماهه یعنی ۳۵۰ ساعت است که روزهای جمعه و شنبه هر هفته از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ در محل آمفی تئاتر سازمان نظام پرستاری برگزار می شود.


وی تاکید کرد: مدرس این دوره آقای دکتر رامین ناصری می باشد و مزایای این دوره برای پرستاران ، توانایی ادامه تحصیل و کار داوطلبانه رشته های پرستاری در کشور های آمریکا، کانادا، استرالیا و کشورهای حوزه خلیج فارس می باشد.


مدیر آموزش سازمان نظام پرستاری اعلام کرد:  افزایش آمار قبولی آزمون کارشناسی ارشد پرستاری به دلیل مرور کلیه مباحث پرستاری به زبان انگلیسی از کتابهای معتبر بین المللی و کسب بالاترین نمرات زبان در آزمون کارشناسی ارشد با سابقه قبولی ۷۷ درصد می باشد.


وی عنوان کرد: شهریه پرداختی جهت این دوره برای اعضای سازمان دومیلیون و ششصد هزار تومان و برای غیر اعضای سازمان دو میلیون و هشتصد هزار تومان می باشد که طی سه قسط که قسط اول یک میلیون و دو قسط دیگر ۸۰۰ هزار تومان است.


مدیر آموزش سازمان نظام پرستاری در آخر اظهار داشت: جلسه توجیحی و معارفه این دوره روز شنبه مورخ ۱۷ بهمن ۹۴ از ساعت ۹ صبح الی ۱۳ به صورت رایگان در محل سازمان نظام پرستاری برگزار خواهد شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha