کلینیک ترک اعتیاد به منظور درمان و ترک افراد سیگاری در مرکز بهداشتی درمانی شهید کاظمیان افتتاح شد.

دکتر امامی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران، در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: با توجه به روند رو به رشد استعمال دخانیات در جامعه و کاهش سن استعمال دخانیات در بین نوجوانان و جوانان لزوم تدوین و برنامه های آموزشی و پیشگیرانه برای آگاه سازی اقشار جامعه از مضرات استعمال دخانیات احساس می شود.

وی گفت: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران درصدد است با برنامه های آموزشی مورد نیاز گروه های مختلف جامعه و آگاه سازی آنان از مضرات استعمال مواد دخانی به ویژه سیگار و قلیان گامی در حفظ و سلامت جامعه برداشته باشد. علاه بر برنامه های آموزشی و پیشگیرانه برنامه های توانبخشی و درمانی نیز مدنظر این معاونت است.

امامی تصریح کرد: راه اندازی مرکز مشاوره ترک سیگار در مرکز بهداشتی درمانی شهید کاظمیان برای افراد سیگاری از برنامه های توانبخشی است ، این مرکز به سیگاری هایی که آمادگی ترک این ماده زیانبخش و کشنده را دارند ولی به دلایل مختلف موفق به ترک آن نشده اند ، کمک می کند تا با مشاوره های فردی و گروهی و درمان های تخصصی رایگان سیگار خود را ترک کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: با هماهنگی به عمل آمده با مرکز بهداشت غرب تهران و بررسی موقعیت جغرافیایی مرکز فوق و سهولت دسترسی ساکنین غرب تهران به این مرکز مقرر شد تا مرکز مشاوره ترک دخانیات شهید کاظمیان راه اندازی و افتتاح شود.

وی از اهداف راه اندازی این مرکز به برگزاری جلسات آموزشی برای رابطین بهداشتی به منظور جلب و تشویق افراد سیگاری به ترک سیگار و سایر مواد دخانی و راهنمایی آنان به مراکز مذکور اشاره کرد و افزود : تهیه برنامه های آموزشی برای گروه های هدف از جمله زنان ، دانش آموزان و کارگران اطلاع رسانی از طریق پوستر ، فیلم آموزشی برای آشنایی با مضرات سیگار و مواد دخانی از دیگر اهداف و فعالیت های این مرکز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha