محقق ایرانی مرکز پزشکی کیس در اوهایو با مطالعه بر روی 186 جفت دوقلوی همسان دلایل رفتاری بروز سالخوردگی و تخریب پوست را در انسانها ارائه کرد و گفت: انطباق با شیوه ای سالم از زندگی می تواند سرعت بروز نشانه های سالخوردگی را به راحتی کاهش دهد.

پزشک ایرانی مرکز پزشکی کیس در اوهایو با مطالعه بر روی 186 جفت دو قلوی همسان به بررسی تاثیرات رفتارهای اجتماعی بر روی بروز نشانه های سالخوردگی و تخریب پوست افراد پرداخته است.

به گفته بهمن گویورون با مقایسه رفتارهای اجتماعی متفاوت دوقلوهای همسان می توان پی برد چه عواملی باعث ایجاد تفاوت در ظاهر آنها شده است زیرا دوقلوهای همسان از ساختارهای فیزیکی یکسانی برخوردارند و با بررسی تفاوتهای رفتاری در آنها می توان به ریشه بروز تفاوتهای فیزیکی دست یافت.

سیگار عاملی برای خشکاندن پوست

در مطالعه گویورون در بسیاری از موارد تفاوتهای آشکاری در تصاویر به ثبت رسیده از دوقلوهای به چشم می خورد. برای مثال در مقایسه میان دو خواهر دو قلو که یکی از آنها سیگار می کشد آشکار می شود که خواهر سیگاری خطوط بلند، افقی و باریکی به دور لب و خطوط عمیقتر و بلندتری به دور چشم دارد. به گفته وی این به آن دلیل است که مصرف سیگار عروق باریک خونی موجود در صورت را منقبض کرده و به همین دلیل توانایی تغذیه پوست از بین خواهد رفت. در واقع این عمل باعث خشکاندن پوست صورت خواهد شد.

قرارگیری در برابر نور خورشید عامل دیگری برای خشن شدن پوست

به گزارش مهر، از دیگر مواردی که در شکستگی چهره و سالخوردگی دو خواهر مورد مطالعه کشف شده است قرارگیری در برابر نور خورشید عنوان شده است به طوری که خواهری که بیشتر در معرض نور خورشید قرار گرفته است از پوستی خشن برخوردار بوده و چینهای عمیق اطراف گونه ها و چشمهای وی را پوشانده اند.

طلاق و فشار عصبی عاملی برای نابودی پوست

موضوع دیگر مورد مطالعه گویورون تاثیر طلاق و فشار عصبی بر روی پوست و سالخوردگی افراد است. به گفته گویورون نتایج مقایسه ها نشان می دهد فشار عصبی باعث ایجاد کبودی زیر چشمها و ایجاد خطوط در اطراف لب افراد خواهد شد.

محققان از گذشته آگاه بودند که رفتارهایی خاص می تواند بر روی پوست آثار تخریبی داشته باشد اما تا زمانی که مطالعه بر روی دوقلوها را آغاز نکردند از چگونگی و میزان این تاثیر آگاه نشدند.

به گفته بهمن گویورون نکته مثبت در این مطالعه ارائه روشی عملی برای جلوگیری از بروز سالخوردگی و تخریب پوست است.

بر اساس گزارش ای بی سی نیوز، به گفته گویورون با تغییر دادن در شیوه زندگی می توان مانع از وارد آمدن آسیب به پوست شده و در عین حال برخی از آسیبهای وارد شده را نیز برطرف کرد.

وی می گوید: با انطباق با شیوه ای سالم از زندگی می توان سرعت بروز نشانه های سالخوردگی را به راحتی کاهش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha