وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تلاش برای تهیه نقشه جامع علمی وزارت بهداشت خبر داد و گفت: این نقشه در کنار نقشه جامع علمی کشور و مشخصات و خصوصیات گروه پزشکی ترسیم می شود.

دکتر مرضیه وحیددستجردی ظهر دوشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در دانشگاه تهران با اشاره به طی مراحل نهایی نقشه جامع علمی کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: ما با ترسیم این مسیر و مشخصات و خصوصیات گروه پزشکی، اولین نقشه جامع در این بخش را ترسیم می کنیم که در کنار نقشه جامع علمی قرار می گیرد.

وی از برنامه ریزی برای ایجاد کرسی های نظریه پردازی در گروه علوم پزشکی خبر داد و گفت: در آینده نزدیک به این کرسی ها برای بهترین برنامه ریزی ها و نظریه پردازی ها دست می یابیم.

وزیر بهداشت با اشاره به دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: 120 هزار دانشجو در 43 دانشگاه علوم پزشکی مشغول تحصیل هستند و 11 هزار عضو هیئت علمی کار تدریس در این دانشگاهها را بر عهده دارند.

وی دانش علوم پزشکی در ایران را پیشرفته برشمرد و گفت: 25 هزار خانه بهداشت، چهار هزار مرکز بهداشتی و درمانی و 800 بیمارستان در کشور عرصه خدمت گذاری را برای جمعی از بهترین دانشجویان و اساتید کشور فراهم کرده است.

دستجردی گفت: دانشجویان رشته های گروه پزشکی این افتخار را دارند که نه تنها دانشجویان برجسته ای هستند بلکه در حین تحصیل می توانند خدمات بهداشتی و درمانی را هم ارائه کنند و در عین حال پس از فارغ التحصیلی می توانند با این علم کاربردی به بهترین خدمات دست یازند.

وی اضافه کرد: اولین هدف ما از ایجاد نقشه جامع سلامت توجه به محور برنامه پنجم توسعه به عنوان انسان سالم است و در این راه باید منسجم کار کنیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: با همت دانشجویان و اساتید در علوم پزشکی شاهد رشد بی سابقه ای در مقالات کشور بودیم و رتبه 25 را در میان کشورهای دنیا از نظر تعداد مقالات دارا هستیم.

دستجردی از ایجاد برنامه ها و رشته های جدید، تحصیلات تکمیلی، افزایش دوره های تخصصی و فوق تخصصی و افزایش تعداد دانشجویان در دوره های تحصیلات تکمیلی به منظور برآورده کردن نیازهای علمی کشور به عنوان فعالیتهای این دوره وزارت بهداشت نام برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha