دبیر هفدهمین جشنواره ابن سینا گفت: 60 درصد یکصد رتبه اول کنکور جذب دانشگاه علوم پزشکی تهران می شوند و پذیرش بیشتر از این تعداد به علت سهمیه این دانشگاه، میسر نیست.

سلامت نیوز: دبیر هفدهمین جشنواره ابن سینا گفت: 60 درصد یکصد رتبه اول کنکور جذب دانشگاه علوم پزشکی تهران می شوند و پذیرش بیشتر از این تعداد به علت سهمیه این دانشگاه، میسر نیست.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، مسعود یونسیان در مراسم تجلیل از برگزیدگان این جشنواره در تالار ابن سینا دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: یک چهارم دانشجویان مقطع ارشد و یک سوم دانشجویان مقطع دکترا در این دانشگاه تحصیل می کنند.

وی خاطرنشان کرد: نیمی از دانشمندان علوم پزشکی پراستناد برتر جهان از دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند بطوریکه 18 دانشمند از این دانشگاه در فهرست 37 دانشمند یک درصد پراستنادترین دانشمندان علوم پزشکی جهان قرار دارند.

دبیر هفدهمین جشنواره ابن سینا گفت: 70 دانشمند دانشگاه علوم پزشکی تهران بیش از یکصد مقاله در سایت معتبر بین المللی اسکوپوس منتشر کرده اند.

یونسیان افزود: بر اساس رتبه بندی سال 2015 موسسه «تایمز هایر اجوکیشن» ، دانشگاه علوم پزشکی تهران جزو 800 دانشگاه برتر دنیا محسوب شده و در این رتبه بندی دانشگاه علوم پزشکی تهران از نظر شاخص آموزشی در رتبه 74 جهانی قرار گرفته است.

وی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 93، پنج هزار مقاله منتشر کرده و جذب اعتبار آن در 6 ماهه ابتدای امسال معادل کل جذب اعتبار این دانشگاه در سال 93 بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha