معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره)، ضمن بیان آنکه در حال حاضر تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش این نهاد 333 هزار نفر است گفت: سالیانه 1000 تا 1100 نفر از دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) به علت مشکلات اقتصادی ترک تحصیل می کنند که تقریبا هرساله حدود 800 نفر آنان با حمایت کمیته امداد به فرآیند تحصیل بازمی‌گردند.

سلامت نیوز: معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره)، ضمن بیان آنکه در حال حاضر تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش این نهاد 333 هزار نفر است گفت: سالیانه 1000 تا 1100 نفر از دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) به علت مشکلات اقتصادی ترک تحصیل می کنند که تقریبا هرساله حدود 800 نفر آنان با حمایت کمیته امداد به فرآیند تحصیل بازمی‌گردند.

به گزارش سلامت نیوز ، اکبر میرشکار در گفت‌وگو با ایسنا، در ادامه ضمن بیان آنکه وظیفه کمیته امداد امام خمینی (ره) آنست که از ترک تحصیل دانش آموزان به علت مشکلات اقتصادی جلوگیری کند گفت: سالیانه بخشی از دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) به دلیل مسائل و مشکلات متعدد ترک تحصیل می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: حدود 30 درصد آنها به دلیل ازدواج، 20 تا 22 درصد اشتغال، 25 درصد مشکلات استعدادی و عدم توانایی تحصیل مانند کند ذهنی و عقب ماندگی ذهنی و کمتر از 25 درصد نیز به علت مشکلات اقتصادی ترک تحصیل می کنند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان کرد: مشاوران و مددکاران کمیته امداد امام خمینی (ره) به محض آنکه متوجه شوند فردی به علت مشکلات اقتصادی ترک تحصیل کرده است، طی فرآیند مشاوره و نیاز سنجی سعی در تامین نیاز وی و بازگشت آن به سیستم آموزشی می کنند.

میرشکار ادامه داد: در حال حاضر به علت آنکه بخشی از مدارس کشور به صورت هیات امنایی اداره می شوند و خانواده برای هر دانش آموز باید برای مثال شهریه 300 هزار تومانی پرداخت کند و به علت عدم توانایی پرداخت شهریه از سوی خانواده، فرد از چرخه تحصیل خارج می شود.

وی در ادامه ضمن بیان آنکه در تمامی مقاطع با فراوانی‌های مختلف شاهد ترک تحصیل دانش آموزان هستیم گفت: بیشترین ترک تحصیل در مقطع دبیرستان صورت می گیرد؛ زیرا اکثر دختران روستایی در این مقطع ازدواج و پسران نیز در همین دوره جذب بازار کار می شوند.

لزوم بهره مندی کودکان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) از خدمات دوره "پیش دبستان"

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین بر لزوم استفاده کودکان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) از خدمات دوره پیش دبستان تاکید کرد و گفت: در حال حاضر شهریه مقطع پیش دبستانی حدود 400 هزار تومان است که این رقم برای خانواده های تحت پوشش امداد بسیار سنگین بوده و توانایی پرداخت آن را ندارند.

میرشکار ادامه داد: در حال حاضر 7 تا 9 هزار کودک واقع در سن پیش دبستانی مددجو کمیته امداد هستند که به علت عدم توانایی مالی از این آموزش‌ها محروم شده‌اند و چنانچه اعتبار این موضوع در بودجه امداد دیده شود می توان نسبت به ارائه آموزش های پیش دبستانی و پرداخت شهریه آنها اقدام کنیم.

وی افزود: در حال حاضر پرداخت شهریه مقطع پیش دبستانی از سوی کمیته امداد به علت محدودیت‌های اعتباری و عدم در نظر گرفتن آن در بودجه این نهاد امکان پذیر نیست؛ به همین دلیل در خواست ما از آموزش و پرورش آنست که ساز و کارهایی را برای حضور کودکان مستضعف در پیش دبستانی ها ایجاد کنند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) در پایان خاطر نشان کرد: خواهان آن هستیم که کودکان پیش دبستانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) از پرداخت شهریه معاف شوند و دولت هزینه‌های آنها را تامین و از طریق کمیته امداد به مراکز پیش دبستانی پرداخت کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha