عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با انتقاد از کمبود پزشک در مناطق محروم، تصریح کرد: باید با کار کارشناسی و تحقیقات میدانی دلیل بی رغبتی پزشکان برای ماندگاری درمناطق محروم مشخص شود.

سلامت نیوز:عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با انتقاد از کمبود پزشک در مناطق محروم، تصریح کرد: باید با کار کارشناسی و تحقیقات میدانی دلیل بی رغبتی پزشکان برای ماندگاری درمناطق محروم مشخص شود.

به گزارش سلامت نیوز ، احمد آریایی‌نژاد در گفت وگو با خانه ملت، با یادآوری افزایش حقوق پزشکان برای ماندگاری در مناطق محروم، تصریح کرد: تغییر تعرفه‌های پزشکی در مناطق محروم از تمهیدات وزارت بهداشت ودرمان در جهت بازبینی طرح خدمت پزشکی بود که متاسفانه نتوانست پزشکان را برای خدمت در مناطق محروم ترغیب کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بهتر بود در کنار افزایش حقوق و تزریق اعتبارات، شرایط ماندگاری آنها نیز فراهم شود.

آریایی نژاد نبود امکانات رفاهی مناسب و فراهم نبودن تجهیزات لازم را از دلایل عدم ماندگاری پزشکان در مناطق محروم خواند وافزود: وزارت بهداشت باید با کار کارشناسی و برنامه ریزی منسجم،  امکانات رفاهی و آموزشی مناسب را برای پزشکان و خانواده آنها فراهم کند تا انگیزه پزشکان برای حضور در مناطق محروم افزایش یابد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: البته هر چند حضور پزشکان درمناطق محروم تا اندازه ای بهتر شده ولی به دلیل نبود امکانات مناسب حضور پزشکان موقتی است.

نماینده مردم ملایر در مجلس نهم، با انتقاد از عدم دسترسی مناطق محروم به امکانات لازم درمانی و پزشک متخصص، تصریح کرد: وزارت بهداشت باید شرایطی را فراهم کند که ماندگاری پزشکان درمناطق محروم افزایش یابد تا افراد مجبور نشوند به خاطر درمان به استان های مجاور و پایتخت سفر کنند.

وی در واکنش به اظهارات وزیربهداشت مبنی بر اینکه طرح پزشک خانواده  به دلیل تعجیل در اجرا ناموفق بوده، تصریح کرد: البته به دلیل فراهم نبودن زیرساخت ها این طرح با شکست مواجه شد، در حالی که برای اجرای بهتر لازم بود ابتدا زیرساخت ها فراهم می شد؛ امیدواریم وزارت بهداشت با فراهم کردن زیرساخت ها و ارائه راهکارهای مناسب در هر چه بهتر اجرایی شدن این طرح تلاش کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس نهم، ادامه داد: هر چند برای اجرای این طرح  زحمات و تلاش هایی زیادی انجام شد ولی متاسفانه تا نقطه ایده آل فاصله زیادی داریم.

نماینده مردم ملایر در مجلس نهم، یادآور شد: البته برای اجرای مناسب طرح تحول سلامت، بهتر است بند 12 این طرح  که درخصوص بررسی مجدد و رفع نقاط ضعف است حتما عملیاتی شود تا مشکلات طرح کاهش یابد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از کمبود پزشک در مناطق محروم، تصریح کرد: باید با کارکارشناسانه و تحقیقات میدانی دلیل بی رغبتی پزشکان درمناطق محروم مشخص شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سهمیه زنان ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    14 0
    "عدم دسترسی مناطق محروم به امکانات لازم درمانی و پزشک متخصص" نماینده محترم لازم است بدانیدکه شما ووزارت بهداشت خوب مطلع هستید که نمیخواهند مراکزتخصصی وفوق تخصصی درشهرستانها وجود داشته باشد!!1فقط زورشان به پزشکان متخصص مخصوصا سهمیه زنان میرسد تا آنهارادراین شهرستانها دغ مرگ کنند....بماندکه دم زدن ازکمبود متخصص دربه اصطلاح مناطق محروم آنهم پس از 37 سال هدفمندانه وعامدانه است ودرشهرستانهائیکه همگی مهاجرت ده بوده ودرآنها بیماروجود نداردوهمه اندک جمهیتشان میدانندومی فهمندکه امکانات تخصصی وفوق تخصصی درمراکز استانها وجود دارد وباید همینطور باشد!!جنایعالی وهمه نمایندگان باید بدانید که کمبود متخصص وامکانات درکلان شهرهاست ومراجعه بیماران وارجاع آنها توسط پزشکان خانواده ازشهرستانها منطقی عملی ،علمی به رووز وجهانی است به امید آگاهی همه مان!ازخدابترسیم وبابهانه کردن مناطق محروم بهترین فرزندان ایران مخصوصا خانم دکترها را آواره جاده ها وبیابانها جدا ازخانواده ،دچارآسیب روحی وجسمی نکنیم انشااله