چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
کد خبر: 174701

سلامت نیوز:نتایج پژوهشی به نام «شما یک ایمیل دریافت کردید» نشان میدهد عادات ایمیلی مردم به شکل نگران کننده ای در حال تغییر است. به نظر می رسد بعضی ها با بستن ایمیل های کاری مشکل دارند. روانشاسان «مرکز کار آینده» که این پژوهش را انجام داده اند می گویند این عادت باعث افزایش استرس و فشار می شود.

به گزارش سلامت نیوز دکتر ریچارد مک کینون، مولف گزارش می گوید: «چک کردن ایمیل هر روز صبح یا شب قبل از خواب و همینطور باز گذاشتن ایمیل در طول روز ارتباط مستقیمی با فشار ناشی از ایمیل دارد. مهم تعداد ایمیل های دریافتی در طول روز نیست، مهم عادت باز کردن و دیدن ایمیل ها است.»

بعضی ها برای جواب دادن به ایمیل در ساعات غیر کاری احساس اجبار می کنند. «مایند» (Mind) ، سازمان خیریه سلامت روانی می گوید ایمیل به بسیاری از مردم امکان داده تا از راه دور کار کنند و به بعضی از خانواده ها کمک می کند. با این حال پژوهش های آن با گزارش «مرکز کار آینده» هماهنگی دارد.

یکی از مسئولان سازمان «مایند» می گوید: «تحقیقات ما نشان میدهد با فناوری، تعادل کار و زندگی به هم ریخته و مردم حس می کنند خارج از ساعات اداری و یا دفتر و اداره باید به ایمیل ها جواب بدهند. از طرفی کارفرماهای زیادی به ما مراجعه می کنند که با آگاهی به این نکته، می خواهند کاری برای این مشکل انجام دهند.»

بنابه ارزیابی موسسه «تحلیل دیجیتال بازار»، سال ۲۰۱۴ یک میلیارد و صد میلیون نفر در سراسر دنیا از ایمیل موبایل یا سیار استفاده کردند. این رقم تا سال ۲۰۱۸ دوبرابر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha