سلامت نیوز:معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره)، ضمن بیان آنکه درحال‌حاضر تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش این نهاد 333‌ هزار نفر است، گفت: سالانه هزار تا هزارو 100 نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) به علت مشکلات اقتصادی ترک تحصیل می‌کنند که تقریبا هرساله حدود 800 نفر آنان با حمایت کمیته امداد به تحصیل بازمی‌گردند.

اکبر میرشکار در ادامه ضمن بیان آنکه وظیفه کمیته امداد امام خمینی(ره) آن است که از ترک تحصیل دانش‌آموزان به علت مشکلات اقتصادی جلوگیری کند، گفت: سالانه بخشی از دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) به‌دلیل مسائل و مشکلات متعدد ترک تحصیل می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: حدود 30 درصد آنها به دلیل ازدواج، 20 تا 22 درصد به دلیل اشتغال، 25 درصد به دلیل مشکلات استعدادی و عدم توانایی تحصیل مانند کندذهنی و عقب‌ماندگی ذهنی و کمتر از 25 درصد نیز به علت مشکلات اقتصادی ترک تحصیل می‌کنند. معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان کرد: مشاوران و مددکاران کمیته امداد امام خمینی (ره) به محض آنکه متوجه شوند فردی به علت مشکلات اقتصادی ترک تحصیل کرده است، در  فرایند مشاوره و نیازسنجی سعی در تأمین نیاز و بازگشت وی به سیستم آموزشی می‌کنند. میرشکار ادامه داد: درحال‌حاضر به علت‌ آنکه بخشی از مدارس کشور به صورت هیأت امنایی اداره می‌شوند و خانواده برای هر دانش‌آموز باید برای مثال شهریه 300‌هزارتومانی پرداخت کند و به علت عدم توانایی پرداخت شهریه از سوی خانواده، فرد از چرخه تحصیل خارج می‌شود.

وی در ادامه ضمن بیان آنکه در تمامی مقاطع با فراوانی‌های مختلف شاهد ترک تحصیل دانش‌آموزان هستیم، گفت: بیشترین ترک تحصیل در مقطع دبیرستان صورت می‌گیرد؛ زیرا اکثر دختران روستایی در این مقطع ازدواج و پسران نیز در همین دوره جذب بازار کار می‌شوند. وی افزود: درحال‌حاضر پرداخت شهریه مقطع پیش‌دبستانی از سوی کمیته امداد به علت محدودیت‌های اعتباری و درنظرنگرفتن آن در بودجه این نهاد امکان‌پذیر نیست؛ به همین دلیل درخواست ما از آموزش‌وپرورش آن است که سازوکارهایی را برای حضور کودکان مستضعف در پیش‌دبستانی‌ها ایجاد کند.

منبع:روزنامه شرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha