پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 174719

سلامت نیوز:زن 28 ساله متقاضی پیوند رحم به جمع فراخوان حمایت از درخواست کنندگان اهدای عضو پیوست تا  نخستین فردی باشد که  شاهد نتیجه موفقیت‌آمیز پیوند رحم بوده و رؤیای مادر شدنش به تحقق بپیوندد.

 لورا بارتلی که به علت ابتلا به  بیماری مادرزادی بدون رحم متولد شد، تصور می‌کرد هیچ گاه طعم شیرین مادر شدن را تجربه نخواهد کرد. اما در سال‌های اخیر با شنیدن خبر چشم انداز‌های روشن پزشکی در  زمینه پیوند اعضا به جمع 104 زن  متقاضی پیوند رحم پیوست تا از کمک‌های سازمان خیریه  سلامت پیوند بریتانیا بهره‌مند شود.
به گزارش این سازمان برای هر جراحی پیوند در حدود 500 هزار پوند هزینه لازم است که باید از سوی این سازمان تأمین شود.
لورا که تا کنون خدمات زیادی را در زمینه  تبلیغ این فراخوان انجام داده است می‌گوید ، تمام تلاش خود را به کار می‌گیرم تا جزو آن 10 زنی باشم که قرار است از فواید سازمان خیریه حمایت از زنان  متقاضی پیوند رحم برخوردار باشند و نخستین عمل جراحی پیوند رحم برای آنها انجام بگیرد.
 وی ادامه می‌دهد، پرداخت هزینه این عمل از محدوده تعهدات بیمه در بریتانیا خارج است، بنابراین این مؤسسه خیریه با هدف بهره‌مند شدن از کمک‌های عام المنفعه مردمی  تأسیس شد تا هیچ زنی حسرت مادر شدن را در دل نداشته باشد. 
کریس بارتلی همسر لورا می‌گوید، من و همسرم حدود 10 سال است که با یکدیگر ازدواج کرده ایم  و قصد داشتیم کودکی را به فرزند خواندگی بپذیریم اما لورا پس از شنیدن خبر آمادگی تیمی از جراحان برای انجام عمل پیوند رحم در سال 2013، مصر شد تا  شانس خود را برای مادر شدن امتحان کند و نامش به عنوان یکی از  پیشگامان مادر شدن با رحم پیوندی در بریتانیا ثبت شود.
 قبل از این یک زن سوئدی در سال 2015 تحت عمل جراحی پیوند رحم قرار گرفت و موفق شد دوران بارداری خود را با تولد نوزاد پسر سالم به پایان برساند. لورا این خبر را به عنوان بهترین پیشامد زندگی خود عنوان کرد و گفت، تولد این پسر نور امید را در دل من روشن کرد و امیدوار هستم نام من نیز به عنوان مادر در این فهرست قرار گیرد. لورا بارتلی سفر خود را از سال گذشته  به کشورهای مختلف اروپایی به منظور تبلیغ مؤسسه خیریه حمایت از زنان خواستار مادر شدن آغاز کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha