سه‌شنبه ۷ مهر ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 17476

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز گفت: مصرف صبحانه و میان وعده برای دانش‌آموزان ضروری است و توصیه می‌شود به تناوب از نان و پنیر، تخم مرغ، آجیل و انواع میوه‌ها و آب میوه‌های طبیعی استفاده شود.

دكتر فریده شیشه‌بر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار كرد: كودكان به دلیل قرار داشتن در سن رشد و همچنین داشتن فعالیت ذهنی، نیازمند مصرف صبحانه و میان وعده سالم هستند و توجه به نوع مواد غذایی كه در این دو وعده صرف می‌شود بسیار مهم است.

وی افزود: توصیه می‌شود در وعده صبحانه از نان و پنیر به همراه خیار و یا گردو به همراه آب میوه‌های طبیعی استفاده شود. همچنین می‌توان برخی روزها از تخم مرغ آب پز و یا عسل نیز در وعده صبحانه استفاده كرد.

شیشه‌بر تصریح كرد: برخی دانش‌آموزان به دلیل بی‌اشتهایی صبحانه نمی‌خورند كه در این موارد مصرف میوه تازه به ویژه لیموشیرین موجب باز شدن اشتهای كودك می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: مصرف میان وعده نیز به افزایش یادگیری كودك كمك می‌كند و توصیه می‌شود از نان و پنیر و خیار و یا مغز گردو به عنوان میان وعده استفاده شود.

این متخصص تغذیه بیان كرد: مصرف میوه‌های تازه و قابل حمل مانند سیب و موز نیز در میان وعده دانش‌آموزان موثر است. همچنین در صورت امكان می‌توان از آجیل و انواع مغزها استفاده كرد.

وی اضافه كرد: در حال حاضر بسیاری از دانش‌آموزان در مدارس شیر سهمیه خود را مصرف نمی‌كنند. توصیه می‌شود برای افزایش تمایل دانش‌آموزان به مصرف شیر، در كنار آن كیك و یا كلوچه نیز توزیع شود تا دانش‌آموز تمایل بیشتری به مصرف شیر داشته باشد. ضمن آنكه شیر و كیك خود به یك میان وعده كامل تبدیل خواهد شد.

شیشه بر گفت: مصرف غذاهای پخته و گرم و یا موادی مانند كالباس و سوسیس در میان وعده به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha