رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: استعمال برگ تنباکو سبب بروز ابتلا به سرطان خون می‌شود، به طوری که مصرف کنندگان بعد از سه تا چهار سال به این نوع سرطان مبتلا خواهند شد.

سلامت نیوز: رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: استعمال برگ تنباکو سبب بروز ابتلا به سرطان خون می‌شود، به طوری که مصرف کنندگان بعد از سه تا چهار سال به این نوع سرطان مبتلا خواهند شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ا ز میزان، خسرو صادق نیت ظهر با بیان این مطلب که ۸۰ درصد مواد افزودنی به برگ تنباکو  را ترکیبات آراماتیک، بنزن و فلزات سنگین و سرطان زا تشکیل می‌دهد، اظهار کرد:  استعمال برگ تنباکو سبب بروز  ابتلا به سرطان خون می‌شود، به طوری که مصرف کنندگان بعد از سه تا چهار سال به این نوع سرطان مبتلا خواهند شد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که دود تنباکو معادل مصرف ۱۰ تا ۲۰ نخ سیگار است، گفت: بسیاری از مردم عامه بر این باور هستند که دود قلیان چون از روی آب می‌گذرد خطری برای سلامتی جسم ندارد در صورتی که این آب دمای دود را می‌گیرد و تا عمق ریه نفوذ پیدا می‌کند.

 صادق نیت بااشاره به این مطلب که در ترکیبات تنباکو که هم اکنون در بسیاری از باغ سراها و رستوارن ها در حال عرضه است مواردی از داروهای راونگردان نیز مشاهده شده است، گفت:  در بازرسی های انجام شده از دو قهوه خانه و اماکن سنتی  یک وانت گراس و حشیش کشف شد.

وی  با بیان اینکه قلیان دریچه ورود به دخانیات است ظهار کرد: این مراکز بدون اینکه فرد متوجه شود مواد را به تنباکو اضافه می کنند و جوانان را به اینگونه وابسته قلیان می کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha