مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، از ارتقای شاخص های رفع کمبود آهن و کم خونی در کشور طی ۱۰ سال گذشته خبر داد.

سلامت نیوز:مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، از ارتقای شاخص های رفع کمبود آهن و کم خونی در کشور طی ۱۰ سال گذشته خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر زهرا عبداللهی در یازدهمین کنگره تغذیه و سلامت در کودکان و نوجوانان در انستیتو تغذیه، گفت: کمبود ریزمغذی ها در کودکان یک مشکل جهانی است. به طوری که کنفرانس بین المللی تغذیه که توسط سازمان بهداشت جهانی در ۲۲ سال گذشته ۲ بار تشکیل شده است، همچنان به رفع این مشکل تأکید دارد.

وی افزود: کاهش بهره هوشی و کاهش ظرفیت کاری و سایر تبعات کمبود ریزمغذی ها در کودکان، زیرساخت های اجتماعی و اقتصادی جوامع را در خطر قرار می دهد.

عبداللهی بیان داشت: کمبود ویتامین A و کم خونی نیز در همه جای دنیا به عنوان یک معضل مطرح است و در ایران نیز وجود دارد و در ایران کمبود ویتامین D به عنوان یک پاندمی مطرح است.

وی تصریح کرد: در بحث کمبود ویتامین D در همه گروه های سنی مشکل داریم به گونه ای که ۲۳ درصد کودکان زیر ۲ سال و ۸۶ درصد مادران باردار از این مشکل رنج می برند.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: مکمل یاری بر اساس پروتکل های موجود در نظام شبکه بهداشت کشور در حال انجام است.

وی افزود: اگر کودکی در دو سال اول زندگی دچار فقر آهن شود از بهره هوشی برخوردار نخواهد شد و این مسئله درمان پذیر هم نیست.

عبداللهی بیان کرد: بهترین زمان برای مصرف قرص آهن شب قبل از خواب است. در کنار مکمل یاری آهن برنامه ید رسانی به مادران باردار و شیرده نیز در حال انجام است.


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha