رییس اتحادیه عطار و سقط فروش و عمده فروشان مواد شوینده و پاک کننده گفت: داروهای گیاهی تحت نظر وزارت بهداشت تولید می‌شوند اما کارخانه‌های تولیدی، این قبیل داروها را به صورت غیرقانونی به عطاری‌ها می‌فروشند که بیشتر تاکید معاونت غذا و دارو بر ممنوعیت فروش داروهای گیاهی خطرساز همچون داروهای جنسی، ترک اعتیاد، لاغری و چاقی در عطاری‌هاست.

سلامت نیوز:رییس اتحادیه عطار و سقط فروش و عمده فروشان مواد شوینده و پاک کننده گفت: داروهای گیاهی تحت نظر وزارت بهداشت تولید می‌شوند اما کارخانه‌های تولیدی، این قبیل داروها را به صورت غیرقانونی به عطاری‌ها می‌فروشند که بیشتر تاکید معاونت غذا و دارو بر ممنوعیت فروش داروهای گیاهی خطرساز همچون داروهای جنسی، ترک اعتیاد، لاغری و چاقی در عطاری‌هاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،علیرضا رضایی قهرودی اظهار کرد: بنده به عنوان یک واحد عطاری با یکی از کارخانه‌های تولید داروهای گیاهی به قصد خرید وارد مذاکره شدم و این کارخانه قبول کرد که هر چقدر دارو بخواهم به من تحویل می‌دهد؛ حال این سوال مطرح می‌شود مسئولانی که دم از قانون می‌زنند، چرا نمی‌روند سرچشمه آب را ببندند و فقط می‌توانند عطاری های را تحت فشار قرار دهند؟

رضایی افزود: همه روزه شاهدیم که داروهای تقلبی چینی و تاریخ مصرف گذشته در ناصرخسرو، کوچه مروی به فروش می‌رسد، چرا ماموران و بازرسان مربوطه جلوی آنها را نمی‌گیرند که جان انسان ها را به خطر می‌اندازد؟

وی از مردم درخواست کرد که هر زمان تخلفی را مشاهده کردند با مدارک و مستندات گزارش دهند تا طبق قانون با واحد متخلف برخورد و مغازه آنها را حداقل 15 روز پملب شود.

رییس اتحادیه عطار و سقط فروش همچنین اظهار کرد: پروانه‌ای که برای عطاری‌ها صادر می‌شود پروانه فروش گیاهان دارویی است و تعهد محضری از آنها می‌گیریم که دخالت در امور پزشکی نکنند.

وی گفت: با معاونت غذا و دارو جلساتی داشتیم و بیشتر تاکید آن ها بر عدم فروش داروهای گیاهی خطرساز مثل ترک اعتیاد، لاغری، چاقی، داروهای جنسی و دیگر داروهای خطرساز در عطاری‌هاست که باید از فروش آنها ممانعت شود.

رضایی همچنین اظهار کرد: بیشتر تخلفاتی که شاهدیم در عطاری‌های فاقد پروانه کسب صورت می‌گیرد، این عطاری‌ها تحت پوشش اتحادیه نیستند و تخلفاتی که بعضا شاهدیم توسط این واحدها صورت می‌گیرد.

همچنین پیش از این رییس کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه قاچاق کالا و ارز استان تهران گفته بود اتحادیه عطاری ها فقط مجوز فروش گیاهان دارویی را دارند و فروش داروهای گیاهی در داروخانه‌ها که به عنوان مبادی رسمی فروش دارو هستند، عملا وجود خارجی هم دارد که قانونی است.

به گفته علی اکبرپور احمدنژاد، فروش داروهای گیاهی توسط عطاری‌ها ممنوع است و عطاری‌هایی که اقدام به فروش داروی گیاهی می‌کنند، مرتکب تخلف می‌شوند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha