شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱

سه پسر جوان، سوار بر خودروی پراید هاچ بک مشکی رنگ نقشه سرقت‌هایشان را اجرا می کردند. متهمان که ده ها زورگیری و سرقت در پرونده خود دارند، با تلاش کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی به دام افتادند

سلامت نیوز:سه پسر جوان، سوار بر خودروی پراید هاچ بک مشکی رنگ نقشه سرقت‌هایشان را اجرا می کردند. متهمان که ده ها زورگیری و سرقت در پرونده خود دارند، با تلاش کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی به دام افتادند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، 7 شهریور امسال، پسر دانشجویی، به کلانتری 154 چیتگر رفت و از سرقت وسایلش توسط سرنشینان خودروی پراید مشکی هاچ بکی خبر داد. او به افسر پرونده اش گفت: از میدان آزادی به سمت شهریار به عنوان مسافر سوار خودروی پراید هاچ بک مشکی با سه سرنشین جوان که حدودا 20 الی 22 ساله بودند، شدم. در بین راه ناگهان آنها با چاقو و قمه و تهدید ، گوشی تلفن همراه و مبلغ 100 هزار تومان وجه نقد را که همراهم بود به سرقت بردند و مرا در کنار کیلومتر 9 جاده مخصوص از ماشین به بیرون پرتاب و به سرعت از محل دور شدند.

شماره پلاک، تنها سرنخ

بدنبال شکایت پسر جوان، بلافاصله پرونده ای در شعبه دوم دادسرای ناحیه 37 تشکیل شد و دستگیری متهمان در دستور کار کارآگاهان پایگاه پنجم قرار گرفت.

باتوجه به اینکه پسر جوان موفق شده بود موقع فرار سارقان شماره پلاک خودرو را بردارد، کارآگاهان موفق به شناسایی مالک پراید هاچ بک مشکی رنگ شدند. در تحقیقات مشخص شد که خودرو در چندین نوبت ، به صورت قولنامه ای فروخته شده است . نهایتا با پیگیری های بعمل آمده ، آخرین مالک خودرو بنام "شهاب ، 23 ساله در شهرستان اسلامشهر شناسایی شد .

با شناسایی تصویر شهاب از سوی مالباخته به عنوان راننده خودرو پراید سارقان مسافربرنما ، کارآگاهان با مراجعه به مخفیگاه این متهم در شهرستان اسلامشهر ، موفق شدند او را 12 شهریور ماه امسال دستگیر کند.

شهاب پس از دستگیری و شناسایی از سوی مالباخته ، به ده‌ها زورگیری در پوشش مسافرکشی با همدستی دو نفر از همدستان خود بنام های "مجتبی" و "محمد" اعتراف کرد .

شهاب در اعترافات اولیه گفت : "حدود چند ماه است که با خودرو پراید هاچ بک مشکی ، به همراه دو نفر از دوستانم به نام های مجتبی و محمد اقدام به زورگیری در پوشش مسافرکشی می کنیم ؛ بارها در مناطق مختلف غرب تهران به مقصد میدان آزادی اقدام به سوار کردن مسافر می کردیم و مسافرین را در مناطق مختلف مخصوصا در جاده قدیم و اتوبان آزادگان زورگیری می کردیم و بعد از سرقت مالباخته ها را در تاریکی شب و محل خلوتی رها می کردیم.

با اعترافات شهاب ، کارآگاهان اقدام به شناسایی مخفیگاه دو متهم دیگر پرونده کرده و در حالی‌که متهمان از مخفیگاه های خود متواری شده بودند ، نهایتا 8 روز بعد از دستگیری نخستین عضو این باند دستگیر شده و به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند .

با اعتراف متهمان به ده‌ها فقره زورگیری در مناطق غرب و جنوب غرب تهران ، بررسی پرونده های مشابه و کشف مقادیری از اموال مسروقه و مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر از مخفیگاه متهمان ، کارآگاهان موفق به شناسای تعداد دیگری از مالباختگانی شدند که توسط متهمین مورد زورگیری و سرقت قرار گرفته بودند .

گاز گرفتن یکی از مالباختگان

یکی از شکات و مالباختگان که در زمان سرقت به شدت توسط متهمان مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود ، پس از شناسایی متهمین در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " در ساعت 00:30 بامداد 2 شهریور امسال به عنوان مسافر و به مقصد میدان آزادی سوار یک پراید هاچ بک مشکی شدم . پس از نشستن در صندلی عقب بود که ناگهان سرنشین صندلی عقب با زدن مشت و لگد و گاز اشک آور به صورتم مرا گیج کرد ؛ از شدت ترس قصد داشتم که با وجود حرکت ماشین ، خودم را به بیرون پرتاب کنم که سرنشین صندلی جلو چاقویی را زیر گلویم گذاشت و با چاقویی دیگر ضربه ای محکم را به سرم زد که باعث شکستن سرم و خونریزی شدید آن شد بگونه ای که در یک لحظه تمامی لباس هایم آغشته به خون شد ؛ حتی سرنشین صندلی عقب به شدت دستم را گاز می گرفت،سرانجام پس از سرقت تمامی پول ها و گوشی تلفن همراهم ، آنها مرا در بیابان های منطقه عبدل آباد و پس از زدن گاز اشک آور به چشمانم از ماشین به بیرون پرتاب کردند و از محل دور شدند " .

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی ، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف متهمان به ده‌ها زورگیری در مناطق مختلف غرب و جنوب غرب تهران و به جهت شناسایی سایر مالباختگان و جرایم ارتکابی متهمین ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمین از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی جدید پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان آزادی – خیابان زنجان شمالی مراجعه نمایند .

زوگیری سه جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha