معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اجرایی شدن طرح بیمه ازدواج جوانان گفت: این بیمه؛ آموزش‌ها و مشاوره‌های پیش‌ از ازدواج را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

سلامت نیوز: معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اجرایی شدن طرح بیمه ازدواج جوانان گفت: این بیمه؛ آموزش‌ها و مشاوره‌های پیش‌ از ازدواج را نیز تحت پوشش قرار مشاوره پیش از ازدواج، تحت پوشش بیمه ازدواج جوانان قرار گرفت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، محمدرضا رستمی در مراسم رونمایی از بیمه ازدواج جوانان گفت: بحث ازدواج یکی از موضوعات و دغدغه‌های جدی مطرح در کشور است که جزو مطالبات اجتماعی و حاکمیتی است که با اقدامات عملی در جهت افزایش نرخ ازدواج، کاهش نرخ طلاق و تحکیم پایه‌های خانواده‌های تازه شکل گرفته اقدام شود.

وی ادامه داد: این دغدغه باعث شده است که از ابتدای شروع به کار من در هفت ماه گذشته پیشنهادی را با بیمه ایران به صورت مشترک دنبال کنیم تا فاکتورهای تحکیم خانواده با سرمایه‌گذاری در آینده مورد برنامه‌ریزی قرار بگیرد.

معاون ساماندهی امور جوانان افزود: بیمه ازدواج، بیمه اشتغال، بیمه حمایتی اوقات فراغت و گردشگری و بیمه‌نامه حمایتی تحصیلی از جمله این برنامه‌ریزی‌ها در حوزه بیمه بود.

رستمی تصریح کرد: بیمه ایران به عنوان بیمه دولتی بدون در نظر گرفتن حاشیه سوء به این بحث ورود پیدا کرد و نخستین بیمه نامه ازدواج جوانان را در 9500 شعبه بیمه در کشور عرضه کرد.

رستمی با اشاره به اینکه همه دغدغه‌های ازدواج در این بیمه‌نامه در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: آموزش و مشاوره پیش از ازدواج به زوجین، تامین جهیزیه، تامین مهریه در صورت فوت همسر، سلامت جنین و فرزند از جمله فاکتورهایی است که در این بیمه‌نامه در نظر گرفته شده است. این بیمه‌نامه ظرفیت مناسبی برای همه اقشار جامعه است.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم؛ اجرایی شدن این بیمه‌نامه اتفاق بیفتد و شاهد برخورد مسئولانه جوانان نسبت به زندگی آینده باشیم و برخورد خانواده‌ها در خصوص جوانان نیز از ساحت عمومی به ساحت خانواده بازگردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha