شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 174854

نشست مدیران پرستاری دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور برگزار شد.

سلامت نیوز:نشست مدیران پرستاری دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، در این نشست دکتر محمد میرزابیگی معاون پرستاری وزارت بهداشت طی سخنانی گفت: حرفه پرستاری همواره مبتنی بر اخلاق بوده و هیچ گاه و در هیچ عرصه ای نیاز جوامع به حرفه پرستاری کم نمی شود در این راستا اگر می گوییم که می خواهیم فعل پرستاری را به مردم برسانیم و در نظام سلامت جاری کنیم این کار با جان مایه اخلاق و معنویت شدنی است.

معاون پرستاری وزیر بهداشت بیان کرد: پرستاران صاحبان فعل مراقبت هستند و باید در این حوزه به گونه ای مدیریت کرد که همه مردم، نظام سلامت و جامعه پرستاری از داشته های موجود به درستی بهره مند شوند.

وی با تاكید بر 4 میثاق كشوری پرستاری ، شامل مردم ، نظام سلامت ، فعل مراقبت و پرستاری و پرستاران، اظهار کرد: باید طوری عمل كنیم و رفتارنماییم كه حرکت ما در این چهار ضلع متوازن باشد و با توجه به خدمات خوب و مراقبت های مناسب قطعا مردم، مدافع پرستاران خواهند بود.

معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: امسال برنامه های روز پرستار دو منظوره کلید می خورد به طوریکه برنامه های جدید پرستاری و تجلیل از مقام پرستار همزمان در روز پرستار انجام می شود.

وی اضافه کرد: به فضل الهی در روز پرستار سال جاری عملا روند اجرای برنامه های سال 95 این معاونت کلید می خورد.
دکتر میرزابیگی خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم کارهای ارزشمندی در حوزه پرستاری در سطح کشور انجام شده است که اینها نباید در کشور کمرنگ دیده شود و همه مدیران پرستاری باید با همکاری سایر نهادهای پرستاری با همگرایی و همراهی برای خدمت به مردم و پرستاران گام بردارند و در امر اطلاع رسانی خدمات و دستاوردهای پرستاری باید تلاش بیشتری شود تا به سمع و نظر مردم و جامعه پرستاری برسد.

وی تصریح کرد: تا جایی که امکان دارد در روز پرستار در سراسر کشور برای تجلیل از قشر زحمتکش پرستار برنامه ریزی شود همچنین وجوه معنوی، اجتماعی و علمی این حرفه را همراه با بیان جایگاه والای حضرت زینب کبری(س) به مردم و جامعه معرفی کنید و مردم را از توانمندی های کم نظیر پرستاران مطلع کنید تا بدانند چه گنج های ارزشمندی در نظام سلامت کشور وجود دارند.

دکتر میرزابیگی ابراز امیدواری کرد: برنامه های زیادی برای ارتقای جایگاه پرستاری با اعتقاد راسخ  مدیران عالی وزارت بهداشت انجام شده یا در حال انجام است و با تعامل بیش از پیش، نتایج خوبی برای همکارن عزیز درپی دارد و دراین بین همگاه را توصیه به تعامل و همدلی می کنیم.

در این جلسه مدیرعامل موسسه آوای سلامت گزارشی از برنامه های خرید خدمت پرستاری در سراسر کشور ارائه کرد و مباحث ارتقای جایگاه پرستاران در برنامه ششم توسعه کشور از سوی مدیرکل دفتر ارتقاء سلامت خدمات بالینی پرستاری معاونت پرستاری وزارت بهداشت بیان شد.

در ادامه نیز  گزارش مبسوطی از آخرین تغییرات دستورالعمل پرداخت مبتنی بر عملکرد از سوی  مدیران دفتر ارزیابی فناوری تدوین استاندارد و تعرفه سلامت معاونت درمان ارائه شد و به بسیاری از شبهات و سئوالات مدیران پرستاری پاسخ داده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha