شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 174861

طنز/بفرما چیز دست‌کاری شده

سلامت نیوز:پوریا عالمی در مطلب طنزی در روزنامه شرق درباره محصولات دستکاری شده ژنتیکی نوشت : آن‌طوری که ما را تربیت کردند این‌طوری است که دست نزنیم. از هر جهت دست نزنیم.

مثلا حتی چیزی ببینیم خوشمان بیاید بهش دست بزنیم، بهش دست نمی‌زنیم (احترام به حقوق شهروندی).

به چیزی هم که مال ما نباشد و مال یکی دیگر باشد دست نمی‌زنیم (حقوق مالکیت فردی).

جایی هم جشن و پایکوبی باشد و همه دست بزنند، ما دوانگشتی می‌زنیم (احترام به آموزه‌های تلویزیون).

جایی هم دست به دست هم داده باشند به مهر تا میهن خویش کنند هوا، ما به میهن دست نمی‌زنیم. (حفظ منابع طبیعی و سرمایه انسانی در کشور).

دست‌کاری: متوجه شدید که ما چطوری تربیت شدیم. حالا فکر کنید افراد و سازمان‌ها و مؤسساتی هستند که دارند چیزها را دست‌کاری می‌کنند می‌دهند دست ما. باور نمی‌کنید؟ الان توی بازار همه‌چیز دست‌کاری شده است. یعنی ممکن است شما موز بخری، ولی چیزی که می‌خوری بادمجان یا سیب‌زمینی باشد.


آموزه دستی: بابابزرگ ما می‌گفت پسر این غذا که واسه من آوردی، دست‌خورده است؟ من غذای دست‌خورده لب نمی‌زنم.
می‌بینید؟ سنت ما این‌طوری بود که نه غذای دهنی می‌خوردند، نه غذای دست‌خورده. الان متأسفانه چیزها دست‌کاری‌شده است.


دست‌کاری توی بازار: سایت سلامت‌نیوز گزارش داده که همین برنجی که الان توی بازار است برنج نیست و دست‌کاریش کرده‌اند. واقعا آدم امنیت ندارد. تا قبل از این توی واردات شکر و برنج و شیرخشک و میوه و چیزهایی که می‌خوردیم، می‌گفتند ردپای فلان آقازاده دیده شده. الان متأسفانه به صورت شفاف دست آنها هویداست. به‌هرحال دست‌اندرکاران دست‌کاری نکنند چی‌کار کنند؟


GMO یا تراریخته: سلامت‌نیوز گفته همه‌جای دنیا روی چیز دست‌کاری‌شده یا به قول فرهنگستان، تراریخته، برچسب GMO می‌چسبانند که مردم بدانند چیزی که دارند می‌خرند چیز دست‌کاری‌شده‌ای است. توی ایران چی؟ احتمالا توی مصرف کاغذ قرار است صرفه‌جویی کنند، برچسب روی محصولات غیرطبیعی و GMO نمی‌زنند. خلاصه از الان به‌بعد به غذایی که می‌خورید دقت کنید که نه آقازاده‌ای توش دست داشته باشد نه دست‌کاری شده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha