عضو انجمن علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی گفت: دولت نمی‌تواند هزینه‌های طرح تحول را از جیب اصناف و پزشکان پرداخت کند و باید برای تعرفه‌گذاری کار علمی و کارشناسی انجام شود.

سلامت نیوز:عضو انجمن علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی گفت: دولت نمی‌تواند هزینه‌های طرح تحول را از جیب اصناف و پزشکان پرداخت کند و باید برای تعرفه‌گذاری کار علمی و کارشناسی انجام شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، سیدحسن هاشمی عضو انجمن علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی در نشست خبری این انجمن گفت: بیشتر از 70 درصد درآمد آزمایشگاه‌ها صرف هزینه‌های آزمایشگاهی و خرید تجهیزات و کیت‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: در بحث تعرفه‌گذاری حوزه آزمایشگاه اقداماتی انجام شده است که مناسب نیست و نیاز به تجدیدنظر دارد.

هاشمی ادامه داد: اینکه دولت پول ندارد و می‌خواهد هزینه‌های درمان و آزمایش را از جیب اصناف پرداخت کند صحیح نیست.

عضو انجمن علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ادامه داد: اگر دولت و بیمه‌‌ها نمی‌توانند هزینه‌های خدمات آزمایشگاهی را پرداخت کنند، نتیجه‌ افزایش پرداختی از جیب مردم خواهد بود و اینکه مردم به دلیل اینکه دولت این هزینه‌ها را پرداخت نمی‌کند مجبور خواهند شد که هزینه را پرداخت کنند و اینکه بخواهند آزمایشگاه‌ها ضرر کنند و خسارت بدهند صحیح نیست.

وی گفت: دولت می ‌تواند این خدمات را در بخش دولتی انجام دهد و بابت آن یارانه پرداخت کند؛ چرا از هزینه‌های بخش خصوصی کسر می‌کند؟ مبنای قیمت‌گذاری باید قیمت تمام شده باشد و لزوم آن انجام یک کار کارشناسی و سنجیده است و ما به هیچ وجه ‌آمادگی نداریم که هزینه‌های مورد درخواست دولت را در قالب تعرفه 95 از جیب پزشکان پرداخت کنیم.

عضو انجمن علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی گفت: در حال حاضر 2500 آزمایشگاه خصوصی در کشور فعالیت دارد که بیشترین خدمات به مردم در این حوزه انجام می‌شود و لازم است که دولت به این جمع بزرگ آزمایشگاهی احترام بگذارد.

هاشمی در پایان گفت: باید بیمه‌ها در پوشش خدمات آزمایشگاهی، کیت‌‌ها، لوازم و تجهیزات تجدیدنظر کنند و سطح پوشش این خدمات را افزایش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha