رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در جامعه پزشکی پرداختی‌ها تبعیض آمیز است.

سلامت نیوز:رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در جامعه پزشکی پرداختی‌ها تبعیض آمیز است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، حسینعلی شهریاری بیان کرد: طرح پزشک خانواده در هیچ جای دنیا برای مردم رضایت بخش نبوده است و این مقوله در کشور نیز به چشم می خورد اما با این حال می تواند راهی برای اجرای عدالت در نظام سلامت باشد.

وی ادامه داد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در سال گذشته بالغ بر 8000 میلیارد تومان به حوزه سلامت کشور اختصاص داد اما واقفیم که این میزان اعتبار برای این حوزه کافی نیست اما مهم تر از آن عقب ماندگی جدی در بخش بیمه سلامت است که در کشور شاهد آن هستیم.

شهریاری خاطرنشان کرد: اجرای طرح بیمه سلامت معجزه ای بود که در دولت صورت گرفت و با توجه به اجرای این طرح اغلب بیماران به مراکز درمانی دولتی مراجعه می کنند لذا این باعث شد که امروز در هیچ بیمارستان دولتی تخت خالی نداشته باشیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سعی کرده تا به مناطق محروم کشور نگاه ویژه­‌ای داشته و اعتبارات خاصی را برای این مناطق اختصاص داده اما سیستان و بلوچستان تنها استان محروم کشور نیست و استانهای دیگری همچون بوشهر هستند که از شرایطی مانند این استان برخوردارند و آنان نیز نیازمند توجه دولت هستند، بیمه ها هم باید به استان های محروم نگاه ویژه ای داشته باشند و برای این استان ها اعتبارات خاصی را اختصاص دهند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه به تبعیض پرداخت ها در جامعه پزشکی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در جامعه پزشکی پرداختی ها تبعیض آمیز است و مبالغی که یک پزشک متخصص پرداخت می کند با یک ماما بسیار متفاوت و تبعیض آمیز است، این مسائل باعث کاهش انگیزه در میان پرستاران و برخی متخصصین شده لذا این مقوله نیازمند توجه جدی است چرا که یک پرستار یا یک ماما نیز از حساسیت شغلی خاص خود برخوردارند این در حالی است که کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی برای قشر ماما مبلغی را اختصاص داد اما ارگانی مسئولیت پرداخت آن به قشر ماما را عهده نگرفت.

وی افزود: یک پزشک و یا پرستاری که حتی گاهی به جای همکاران دیگر نیز فعالیت دارند پس از 30 سال خدمت به دلیل سختی­‌های جسمی و روحی کار قطعا فرسوده می شوند لذا بیمه ­ها باید در خصوص آنان نیز وارد عمل شود و توجه ویژه ای به آنان داشته باشند.

شهریاری در پایان با اشاره به اینکه مشکلات سیستان و بلوچستان را باید اهالی بومی همین استان حل کنند بیان کرد: در سال جاری بالغ بر 160 نفر بومی استان سیستان و بلوچستان به رشته­‌های پزشکی ورود پیدا کردند، علاوه بر آنان 120 نفر از اهالی بومی این استان نیز مشغول تحصیل در رشته های تخصصی هستند که سالانه 30 درصد به این افراد اضافه می شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha