عضو هیأت علمی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای در آموزش علوم پزشکی تاکید کرد.

سلامت نیوز:عضو هیأت علمی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای در آموزش علوم پزشکی تاکید کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،سعید شریفی در رابطه با اصول اخلاق حرفه‌ای  اظهار داشت: هر مجموعه سازمانی دارای کدهای اخلاقی متناسب با ساختار حرفه‌ای خود است که اخلاق حرفه‌ای نام دارد. آموزش عالی نیز حرفه‌ای بوده و اساتید دانشگاه‌ها به عنوان افرادی که مسئولین تعلیم و تربیت دانشجویان را به عهده دارند باید از اصول اخلاق حرفه‌ای معلمی آگاهی داشته و به آن پایبند باشند.

وی افزود: رعایت اخلاق آموزشی تضمین کننده سلامت فرایند یاددهی و یادگیری در دانشگاه است و موجب افزایش تعهد پاسخگویی مدرسان نسبت به نیاز دانشجویان می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بر اساس مبانی اخلاق حرفه‌ای معلمی یک استاد در دو بعد باید خود را ملزم به رعایت اصول اخلاقی بداند اول به جهت جایگاه تاثیرگذاری که بر رفتار و افکار فراگیران دارد باید خود را آراسته به فضایل اخلاقی کند و بداند موثرترین روش در انتقال ارزش‌های اخلاقی مثبت آشکار شدن آنها در رفتار مدرس است.

شریفی خاطر نشان کرد: در بعد دوم اساتید به جهت وظیفه‌ای که در قبال برآوردن نیازهای آموزش دانشجویان دارند باید با رعایت حداکثری اصول اخلاقی در انجام وظایف حرفه‌ای مسئولیت‌های آموزشی خود را به نحو احسن به انجام برسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha