تحقیقات اخیر نشان داده نوشیدن بیش از حد چای سبز می تواند تاثیرات منفی روی باروری بگذارد.

سلامت نیوز: تحقیقات اخیر نشان داده نوشیدن بیش از حد چای سبز می تواند تاثیرات منفی روی باروری بگذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی ، نوشیدن چای سبز آن هم اول صبح یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای خود بکنید. چای سبز انرژی تان را افزایش می دهد، بعلاوه مزایای فراوانی نیز برای سلامت بدن دارد ( مانند کاهش خطر سرطان پوست و بهبود حافظه، اما زیاد، روی کاهش وزن حساب نکنید! ) چون سرشار از آنتی اکسیدان است.


اما استفاده زیاد از یک چیز خوب درست است؟ تحقیقات اخیر نشان داده نوشیدن بیش از حد چای سبز می تواند تاثیرات منفی روی باروری بگذارد.
برای این تحقیق محققان 48 مگس سرکه را در معرض دوزهای مختلف آنتی اکسیدان که با نام پلی فنول های چای سبز ( GTP ) شناخته می شوند قرار دادند. آنها به شش مگس از هر جنسیت چهار دوز مختلف از پلی فنول چای سبز دادند، صفر، دو و نیم، پنج، و 10 میلی گرم. بعد از آن، محققان اندام های تناسلی مگس ها را کالبد شکافی کردند و مقدار آب، چربی و پروتئین را برای تخمین مقدار سمی بودن اندازه گیری کردند.
چه چیزهایی فهمیدند: مگس های سرکه ماده ای که 10 میلی گرم پلی فنول چای سبز دریافت کرده بودند ( برای یک مگس سرکه این مقدار خیلی زیاد است ) کاهش چشم گیری در باروری داشتند. این مقدار دوز مگس های سرکه نر را هم تحت تاثیر خود قرار داد اما محققان می گویند این تاثیر روی جنس ماده بیشتر است. یک مورد جالب دیگر نیز که دیده شد بچه های این مگس ها بودند که اندام های تناسلی شان دچار اختلال بود، یعنی مقدار زیاد پلی فنول چای سبز نه تنها روی خودشان بلکه روی نسل بعدی شان نیز تاثیر گذاشته بود. چای سبز برای بدن مفید است اما در اندازه ی کنترل شده.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha